Nillae Posted October 25, 2021 Posted October 25, 2021 I bland när jag startar datorn kommer en helsida upp med texten; Nu gör vi klart konfigurering av enheten. Spelar ingen roll var jag klickar på, sidan försvinner inte. Jag måste stänga av datorn med start knappen. Har jag tur så kommer denna sida inte upp igen på ett tag. Vad skall jag göra????? Quote
IT doktorn Posted October 25, 2021 Posted October 25, 2021 Antagligen uppdateringar från Windows update. Dessa måste få installeras klart. Har man inte datorn uppkopplad ofta får man denna symtom. Det kan ta mycket lång tid beroende på vilken dator man har. Quote
Nillae Posted October 27, 2021 Author Posted October 27, 2021 Tack för ditt svar, Detta händer bara när jag startar datorn,, skall jag låta datorn vara tills sidan försvinner? Quote
Cecilia Posted October 27, 2021 Posted October 27, 2021 Vänta 10 minuter. Står det något mer än "Nu gör vi klart konfigurering av enheten." ? Quote
Turbopump Posted October 27, 2021 Posted October 27, 2021 OM det är den här sidan, se länken nedan, så har jag uppfattat det som att det är någon slags reklam för Microsoft och deras produkter. Oklart om det går att stänga av. Jag brukar klicka på "påminn mej senare" så försvinner den för stunden men återkommer senare med vissa mellanrum i tid. "Nu gör vi klart konfigureringen av enheten" - vad - Microsoft Community 1 Quote
Anna Maria Posted January 24, 2022 Posted January 24, 2022 (edited) Mycket irriterande tycker jag... Speciellt om man ska ringa någon och har bråttom. Jag använder en bärbär windows dator och programmet ectouch att ringa med. Om man låter datorn installera uppdateringar och konfigurera dem så har banken stängt eller vart man nu skulle ringa... /Maria Edited January 24, 2022 by Anna Maria Quote
Recommended Posts