Oskar B 98 Posted October 2, 2022 Share Posted October 2, 2022 Hejsan! införskaffat denna lilla skönhet och hur jag än gör... Får jag inget tv bild 😑. Min uppsättning är detta... Fiber rakt in i switchen på port5, Port 1 har jag tilldelat min router/Firewall som sköter DHCP till alla mina enheter, Port4 är kopplad till tv boxen som använder IGMP Snooping samt VLAN21 då Bahnhof och Sappa använder det för sändningar. All trafik fungerar super bra... Alla enheter fungerar felfritt MEN ingen tv bild, boxen blir även tilldelad en ip adress men .. hur jag än gör får fasen inte iordning på det... Någon som har någon ide vad som kan vara felet? M.v.h Oskar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IT doktorn Posted October 2, 2022 Share Posted October 2, 2022 (edited) Har du ställt in rätt hdmi uttag i TV:n. Man kan välja typ hdmi 1-2-3-4 Du behöver ha en hdmi kabel mellan Tv-boxen och in i TV:n Kanske så enkelt. Edited October 2, 2022 by IT doktorn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oskar B 98 Posted October 3, 2022 Author Share Posted October 3, 2022 Jo... Det är rätt hdmi... Vi tv-boxen visar att den försöker koppla sig och hämtar tv listan men ingen kontakt med tjänsten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Du behöver ändra VID och Prio under LAN inställningar för IPTV. Vad du ska använda beror lite på var du bor och vad de sänder på hos dig. Jag kan inte ge dig exakt vad du ska använda men prova dig fram. VID 21 Prio 0 VID 23 Prio 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts