Gå till innehåll

Windows 7 och antivirus?


mazerati

Recommended Posts

Tjenas.

Någon som provat nåt antivirus som fungerar med 7an?

Jag har testat med AVGfree  och McAfee Antivirus Enterprise 8.5i men båda kraschar i 7an.

så tips mottages tacksamt...

AVG fungerar fint med W7. Dock säger den efter uppdateringar och omstart att programmet är inaktiverat men då gjorde jag en ny omstart och då fungerar det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenas.

Någon som provat nåt antivirus som fungerar med 7an?

Jag har testat med AVGfree  och McAfee Antivirus Enterprise 8.5i men båda kraschar i 7an.

så tips mottages tacksamt...

AVG fungerar fint med W7. Dock säger den efter uppdateringar och omstart att programmet är inaktiverat men då gjorde jag en ny omstart och då fungerar det igen.

Samma problem att det var inaktiverat, löste sig också efter två omstarter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Avira funkar kanonbra här också, läste att avira har rootkit skydd men det har ej AVG, stämmer detta? Därav anledningen att jag kör Avira nu :)

Japp, stämmer! Avira AntiVir har också utmärkt heuristik och en svårslagen detektionsgrad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testar Norton Antivirus 2009 i det senaste bygget & ännu funkar det bra.

Nja, jag hade nog lite bråttom...seg som kola blev datorn,

som med alla andra produkter från Norton, men det är ju dock inte anpassat för Win7 ännu...

Vilken version av Avira ska man ha?

Verkar som det är ett rackarn's bra program för övrigt...!!!???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaspersky funkar också utmärkt i W7, tror dom är samarbetspartner när det gäller W7.

Man skall dock inte köra några av dom vanliga versionerna utan ta den som finns här http://www.kaspersky.com/windows7

Denna har även inbyggd brandvägg för dom som önskar och trial licensen funkar i minst 3 månader.

Slängde in denna nyss o den funkar finfint ! :)

Ska tilläggas att en full scan på min SSD (30Gb) där W7an (64Bit) är installerad tog mindre än 3 minuter.

/Homie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde in denna nyss o den funkar finfint ! :)

Ska tilläggas att en full scan på min SSD (30Gb) där W7an (64Bit) är installerad tog mindre än 3 minuter.

/Homie

om detta:

Kaspersky funkar också utmärkt i W7, tror dom är samarbetspartner när det gäller W7.

Man skall dock inte köra några av dom vanliga versionerna utan ta den som finns här http://www.kaspersky.com/windows7

Denna har även inbyggd brandvägg för dom som önskar och trial licensen funkar i minst 3 månader.

den kod man får ifrån dem hur aktivera man provade online men gillade inte det hur gör jag sådan . key file för lägga in den manuellt då

funkar bra i windows 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den kod man får ifrån dem hur aktivera man provade online men gillade inte det hur gör jag sådan . key file för lägga in den manuellt då

Själv valde jag att köra trial och när frågan kom senare valde jag att aktivera online vilket fungerade utmärkt.

Tror inte du kan göra en key file av den aktiveringskoden du får i trial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...