mazerati Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Tjenas. Någon som provat nåt antivirus som fungerar med 7an? Jag har testat med AVGfree och McAfee Antivirus Enterprise 8.5i men båda kraschar i 7an. så tips mottages tacksamt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mazerati Posted November 6, 2008 Author Share Posted November 6, 2008 Tack testar det.. Det funkade kanonbra med Avast Antivirus. Det som hände med de andra antivirusprogrammen jag testade var att on-access tjänsten slutade fungera efter ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kinget Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Avast Professional funkar alla tiders! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 har nod23 och den fungerar mycke bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lenti Posted November 8, 2008 Share Posted November 8, 2008 Jag kör Nod32 funkar hur nice som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Tjenas.Någon som provat nåt antivirus som fungerar med 7an? Jag har testat med AVGfree och McAfee Antivirus Enterprise 8.5i men båda kraschar i 7an. så tips mottages tacksamt... AVG fungerar fint med W7. Dock säger den efter uppdateringar och omstart att programmet är inaktiverat men då gjorde jag en ny omstart och då fungerar det igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampe Posted November 10, 2008 Share Posted November 10, 2008 Tjenas. Någon som provat nåt antivirus som fungerar med 7an? Jag har testat med AVGfree och McAfee Antivirus Enterprise 8.5i men båda kraschar i 7an. så tips mottages tacksamt... AVG fungerar fint med W7. Dock säger den efter uppdateringar och omstart att programmet är inaktiverat men då gjorde jag en ny omstart och då fungerar det igen. Samma problem att det var inaktiverat, löste sig också efter två omstarter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 12, 2008 Share Posted November 12, 2008 Comodo Internet Security fungerar, i kompatibelitetsläge Windows Vista RTM. If you install CIS in Windows Vista RTM Compatibility mode then you can run CIS in Winndows 7.So far i haw no problems. Källa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 har bara testat AntiVir PE Classic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Testat "Norton Internet Security 2008" i W7. Resultat: installationen kan inte startas och är ej kompatibelt med W7, med betan 6801. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Jag använder ESET Smart Security, funkar hur bra som helst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Jag testar Norton Antivirus 2009 i det senaste bygget & ännu funkar det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Avast is the shit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Avira funkar kanonbra här också, läste att avira har rootkit skydd men det har ej AVG, stämmer detta? Därav anledningen att jag kör Avira nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Avira funkar kanonbra här också, läste att avira har rootkit skydd men det har ej AVG, stämmer detta? Därav anledningen att jag kör Avira nu Japp, stämmer! Avira AntiVir har också utmärkt heuristik och en svårslagen detektionsgrad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Japp, stämmer! Avira AntiVir har också utmärkt heuristik och en svårslagen detektionsgrad. danke bara se så man uppfattat saken rätt och inte sitter och gör bort sig mer än nödvändigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 danke bara se så man uppfattat saken rätt och inte sitter och gör bort sig mer än nödvändigt Om du inte redan har stängt av den fåniga skylten som poppar upp vid uppdatering (om du har gratisversionen), kika på dessa instruktioner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arnada Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 JoWa du är en ängel mina servrar ska få en lite modifikation, alltid när man kollar in dom så är den (#(¤/(#¤ skylten uppe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vajlent Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Jag testar Norton Antivirus 2009 i det senaste bygget & ännu funkar det bra. Nja, jag hade nog lite bråttom...seg som kola blev datorn, som med alla andra produkter från Norton, men det är ju dock inte anpassat för Win7 ännu... Vilken version av Avira ska man ha? Verkar som det är ett rackarn's bra program för övrigt...!!!??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Vilken version av Avira ska man ha?Verkar som det är ett rackarn's bra program för övrigt...!!!??? Avira AntiVir Personal om det skall vara gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 Kaspersky funkar också utmärkt i W7, tror dom är samarbetspartner när det gäller W7. Man skall dock inte köra några av dom vanliga versionerna utan ta den som finns här http://www.kaspersky.com/windows7 Denna har även inbyggd brandvägg för dom som önskar och trial licensen funkar i minst 3 månader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HomieX Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Kaspersky funkar också utmärkt i W7, tror dom är samarbetspartner när det gäller W7.Man skall dock inte köra några av dom vanliga versionerna utan ta den som finns här http://www.kaspersky.com/windows7 Denna har även inbyggd brandvägg för dom som önskar och trial licensen funkar i minst 3 månader. Slängde in denna nyss o den funkar finfint ! Ska tilläggas att en full scan på min SSD (30Gb) där W7an (64Bit) är installerad tog mindre än 3 minuter. /Homie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olof65 Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Slängde in denna nyss o den funkar finfint ! Ska tilläggas att en full scan på min SSD (30Gb) där W7an (64Bit) är installerad tog mindre än 3 minuter. /Homie om detta: Kaspersky funkar också utmärkt i W7, tror dom är samarbetspartner när det gäller W7. Man skall dock inte köra några av dom vanliga versionerna utan ta den som finns här http://www.kaspersky.com/windows7 Denna har även inbyggd brandvägg för dom som önskar och trial licensen funkar i minst 3 månader. den kod man får ifrån dem hur aktivera man provade online men gillade inte det hur gör jag sådan . key file för lägga in den manuellt då funkar bra i windows 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 den kod man får ifrån dem hur aktivera man provade online men gillade inte det hur gör jag sådan . key file för lägga in den manuellt då Själv valde jag att köra trial och när frågan kom senare valde jag att aktivera online vilket fungerade utmärkt. Tror inte du kan göra en key file av den aktiveringskoden du får i trial. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts