Gå till innehåll

Skapa startbar usb ?


Recommended Posts

Hej,

någon som kan hjälpa mig att skaffa usb startbar med windows7

Jag köpte ett annat usb igår och den heter: SanDisk Cruzer Fit Usb Device, men det verkar vara omöjligt att kunna fixa så att min dator startas med usb-n för att kunna installera windows7,

snälla någon som kan hjälpa mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att du fått denna länk tidigare? http://www.sweclocke...n-ett-usb-minne

Med hjälp av dessa instruktioner bör du ha ett fungerande bootbart USB minne.

Starta datorn med USB minnet isatt..

På min dator är det F12 för att få upp en boot meny, kan vara annan F knapp på din dator.

Där bör du se Ditt usb minne, typ "USB HDD Sandisk"

Hittar du ingen F knapp för att få upp boot menyn så får du kanske i bios sätta USB boot på enabled.

Testa med detta så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör man enligt SWECLOCKERS och har en ISO-fil av Windows, samt att datorn kan starta från USB-minnet, vilket måste ställas in i BIOS, så funkar detta. Följ man dom 6 stegen, med ett USB-minne på minst 4 GB, så kan man inte misslyckas.

Om utifall något fattas, så talar programmet om detta.

Eller välja enligt "Marion" nedan i denna tråd.

http://www.sweclocke...n-ett-usb-minne.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man följt alla beskrivningar som förekommer i den här tråden och på andra ställen (internet) och ändå misslyckas:

Så här är det. Tyvärr är inte alla USB-minnen begåvade med egenskapen att de överhuvdtaget går att boota från. Varför det är på det viset vet jag inte men jag har själv upptäckt att det är så genom att testa två olika USB-minnen. Det ena funkade att boota från, det andra inte. Slutsats: Om det inte går att boota från ett USB-minne så får man istället prova med ett annat och då kanske lyckan åter ler mot en. :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

någon som kan hjälpa mig att skaffa usb startbar med windows7

Hej.

Testa det programmet som odenxt länkar till. Det är det som gäller.

Vissa stickor klarar inte boot riktigt, som en annan sa.

Om du har en bråkig sticka, kör den via DISKPART, eller gör precis som på filmen,

den är på svenska och han förklarar så alla fattar:

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, kan säkerligen till 98% ändra i bios till boot-usb-device, kika ordentligt så ser du ;)

Jag har prövat att ändra men ingen verkar fungera,

Jag har till och med prövat att ta ur och in usb-n medans jag var inne på Bios inställningar men inget hände.

Vad skall jag göra ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat att ändra men ingen verkar fungera,

Jag har till och med prövat att ta ur och in usb-n medans jag var inne på Bios inställningar men inget hände.

Vad skall jag göra ?

Svara på detta:

Hitta du inställn i bios, "Boot-device-USB"?

Har du satt denna "USB-boot" HÖGST upp i ordning? (du har 5-6 rader i den menyn av olika förslag)

Om inte det funkar, fråga tre?

Har du laddat stickan med den youtubefilmen som jag la ut, den fungera för turbopumpen iaf.

Denna bild ligger USB som nummer 4, se till att raden hamnar högst upp, "removable-device" kan fungera också

post-6485-0-66083200-1348608564.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...