Gå till innehåll

Hur hittar jag Harpan i Windows 8?


Hans42
Gå till lösning Löst av Hans42,

Recommended Posts

En kanske banal fråga, men jag har nu skaffat en W8-laptop och börjat undersöka saker ovh ting. Men jag hittar inte Harpan. Ganska trevligt att ibland lägga en sådan.

 

Pastat från sök:

Vad hände med spelen i Windows?

 

Spelen Röj, Harpan och Hjärter ingår inte i Windows 8 eller Windows RT. Du kan i stället hämta och installera spel på datorn från Windows Store.

  1. Öppna Windows Store genom att trycka eller klicka på Store på Startskärmen.

  2. Du kan söka efter spel som Röj, Harpan och Hjärter eller så kan du trycka eller klicka på Spel om du vill visa alla tillgängliga spel och därefter sortera listan efter underkategori, pris eller betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pastat från sök:

Vad hände med spelen i Windows?

 

Spelen Röj, Harpan och Hjärter ingår inte i Windows 8 eller Windows RT. Du kan i stället hämta och installera spel på datorn från Windows Store.

  1. Öppna Windows Store genom att trycka eller klicka på Store på Startskärmen.

  2. Du kan söka efter spel som Röj, Harpan och Hjärter eller så kan du trycka eller klicka på Spel om du vill visa alla tillgängliga spel och därefter sortera listan efter underkategori, pris eller betyg.

 

Punkt 2? Hur söker jag efter spel? Det finns ju ingenstans att skriva i Store-appen. Har jag missat någon form av registrering eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkt 2? Hur söker jag efter spel? Det finns ju ingenstans att skriva i Store-appen. Har jag missat någon form av registrering eller så?

 

Precis som de flesta andra apparna i "Metro" så kan man få fram sökfuntion och annat via Windows 8 nya Charms-meny i högerhörnen av skärmen (eller Win+C). Den menyn anpassar sig till vilken app man är inne i för tillfället. Vet inte hur många funktioner jag missat innan man började komma ihåg att leta där. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en bra lösning. Men när jag kör patchfilen så får jag felmeddelandet att *.exe filen ej hittas. Jag kopierade från /Windows/Program/Microsoft Games och där finns inga exe-filer.

 

"from your Widows 7 install, Program Files folder" skulle jag gjort, men var hittar jag Windows 7 Install?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara en bra lösning. Men när jag kör patchfilen så får jag felmeddelandet att *.exe filen ej hittas. Jag kopierade från /Windows/Program/Microsoft Games och där finns inga exe-filer.

 

"from your Widows 7 install, Program Files folder" skulle jag gjort, men var hittar jag Windows 7 Install?

 

Med "Windows 7 install" menas din Win 7-dator. Gå till C:\Program\Microsoft Games. Där hittar du spelen.

Redigerad av gsb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, det var där jag hämtade spelen. Men när jag kör Patch-filen så efterfrågas respektive exe-fil och dessa hittar jag t ex inte Chess.exe. Nu hämtade jag från en 32-bits dator, men det skall väl också funka. Eller?

 

Nu är jag inte hemma på ett par veckor, men skall testa med att hämta Games från min desktop, när jag kommer hem.

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • Lösning

Nu är jag hemma och har W8 installerat på både laptop och desktop. Känner mig mycket nöjd med detta. Harpan/Solitaire från gamla Win7 har jag även lyckats få igång i W8. Men den Soliotaire som medffäljer W8 är ju faktiskt snyggare och trevligare att använda. Men storleken på korten skulle jag vi9lja minska. Jag har förstått att det skall gå att reglera storleken, men kan inte finna hur jag skall göra.

 

Nu gick jag in i en tråd som ansågs "löst", gjorde det något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...