Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Mycket stor skillnad

Allt till det bättre

 

Tycker personligen att det är det bästa Microsofft har släppt

Fast den inte är färdig så är den mycket bättre än windows 7 eller Windows 8.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Har faktiskt ett bekymmer. Vet inte om det ligger hos mig eller om det är pga Store-Beta. Appar och några spel som jag har kört i tidigare versioner, även 10130, finns inte längre i Store... vanliga appar som t ex Facebook.

 

Någon annan som märkt samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag hittar inte build 10147 på Windows Insider, datorn är inställd på snabb uppdatering och inget där heller, är det så att den kanske inte är översatt till svenska ännu

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 Build 10147 är en läckt version och det är inget jag personligen vill installera för jag testar inte Windows 10 mer.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inte build 10147 på Windows Insider, datorn är inställd på snabb uppdatering och inget där heller, är det så att den kanske inte är översatt till svenska ännu

 

HANS

 

 

Är en läkt version som inte är officiell

Versionen är engelsk

Finns dock språkpaket så du kan få den på Svenska

 

Men du får ju räkna med att när nästa officiella version är ute, så går det nog inte uppgradera från denna version

 

Så avvakta några dagar så tror jag du får ett officiett bygge via den snabba ringen och dessutom på Svenska

 

Så vill du inte hålla på att installera om fram o tillbaka så rekommenderar jag att vänta på den officiella versionen

 

Men det är stor skillnad från bygge 10130, Jag själv är jättenöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt ett bekymmer. Vet inte om det ligger hos mig eller om det är pga Store-Beta. Appar och några spel som jag har kört i tidigare versioner, även 10130, finns inte längre i Store... vanliga appar som t ex Facebook.

 

Någon annan som märkt samma?

 

 

Det stämmer lite appar har försvunnit

Har aldrig själv kört Facebook appen, men det funkar ju bra i web läsaren

 

Trro det var Turbopump som sa att det skulle försvinna massa saker i RTM

Bland annat mediaspelaren

 

Men det ser jag som inget problem det finns bättre 3:part program som t.ex vlc player som är gratis

 

Men dom försvunna apparna går säkert att köpa i Stor i den färdiga versionen

Microsoft måste ju tjäna pengar på något, Är inte bara 1 person dom avlönar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 Build 10147 är en läckt version och det är inget jag personligen vill installera för jag testar inte Windows 10 mer.

 

//DAson

 

 

Dason har du tänkt missa gratis licensen?

 

Du som har många datorer borde ju köra på 1 dator i alla fall så du får RTM gratis

 

Rekommenderar att du installerar på din speldator, Windows 10 är ju överlägset både windows 7 samt windows 8.1 när det gäller spel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sagt det förr och jag säger det igen Midi drivrutinerna du vet funkar inte i Windows 10 testversionerna de kanske inväntar tills den blir RTM så där fick det svaret på nytt.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en läkt version som inte är officiell

Versionen är engelsk

Finns dock språkpaket så du kan få den på Svenska

 

Men du får ju räkna med att när nästa officiella version är ute, så går det nog inte uppgradera från denna version

 

Så avvakta några dagar så tror jag du får ett officiett bygge via den snabba ringen och dessutom på Svenska

 

Så vill du inte hålla på att installera om fram o tillbaka så rekommenderar jag att vänta på den officiella versionen

 

Men det är stor skillnad från bygge 10130, Jag själv är jättenöjd

 

Jag väntar på nästa officiella version, säkrast så

 

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sagt det förr och jag säger det igen Midi drivrutinerna du vet funkar inte i Windows 10 testversionerna de kanske inväntar tills den blir RTM så där fick det svaret på nytt.

 

//DAson

 

 

Ok då har jag missförstått dig

 

Trodde du hade en Dator för spel (games)

1 Dator för musik (midi)

och en 3:e laptop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en dator för PC spel, Dator 2 för enklare spel m.m. Dator 3 testdator (bortkopplad) laptop allt funkar förutom WiFi som den inte finner nån drivrutin alls till den har provat Windows 7, 8.1 och 10 och det är XP just nu. Plus att jag har en Eee PC som är lite slö för dessa Windows.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju även sagt att jag inte tänker testa läckta Builds och kanske testar när den släpps officiellt och om den gör det.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Å andra sidan...
 

Jag tänker inte ge mig in i Windows 10 mer efter allt strul med förra builden som var 10036. Håller mig fast vid Windows 8.1 som funkar bra... :)
 
//DAson


...sa du ju så tidigare och det höll bara i 3 dagar, så vi får väl se hur det går.   :P  :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju även sagt att jag inte tänker testa läckta Builds och kanske testar när den släpps officiellt och om den gör det.

 

//DAson

 

 

Du gör helt rätt Dason att inte köra läckta builds.

Det kommer att komma någon officiell version före RTM

 

Se bara till att du Har Windows 10 inlagd när RTM kommer som update,

annars missar du  Licensen, man får ju även Iso filen,

 

Sen är det lugnt att byta operativ var 3:e dag mellan 8.1 till 10  :rolleyes:

 

Jag retas bara lite grann, Jag byter operativ själv som andra byter kalsonger :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vilken Build blir det den officiella versionen är det nuvarande Build 10147 eller någon annan version.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ingen vet vilket nummer det blir men det brukar sluta på 2 nollor.

 

Windows 7    RTM  = 7600

Windows 8    RTM =  9200

Windows 8.1 RTM  = 9600

 

Windows 10 RTM = 10400 ?????

 

 

 

Senaste build  är just nu  10153   10154  Det ändras fort.   (nej jag har den inte på lager :D )

 

https://buildfeed.net/

 

 

Edit: Ser nu att jag kanske har missuppfattat dit inlägg DAson, men det får vara kvar som info i alla fall.

Jag trodde att du menade RTM.

 

När nästa officiella kommer och vilken build det blir  får jag nog kolla i spåkulan efter och se om jag får fram nån info. :ph34r:

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är senaste infon för vi som testar vi får även media så vi kan göra clean install

 

Getting the final release on July 29th

Windows Insiders running the Windows 10 Insider Preview (Home and Pro editions) with their registered MSA connected to their PC will receive the final release build of Windows 10 starting on July 29th. This will come as just another flight. I’ve gotten a lot of questions from Windows Insiders about how this will work if they clean installed from ISO. As long as you are running an Insider Preview build and connected with the MSA you used to register, you will receive the Windows 10 final release build and remain activated. Once you have successfully installed this build and activated, you will also be able to clean install on that PC from final media if you want to start over fresh.

Mer info i nedanstående länk

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/

 

Observera att avsnittet nu har ändrats till:

 

Windows Insiders running the Windows 10 Insider Preview (Home and Pro editions) with their registered MSA connected to their PC will receive the final release build of Windows 10 starting on July 29th. This will come as just another flight. I’ve gotten a lot of questions from Windows Insiders about how this will work if they clean installed from ISO. As long as you are running an Insider Preview build and connected with the MSA you used to register, you will receive the Windows 10 final release build. Once you have successfully installed this build, you will also be able to clean install on that PC from final media if you want to start over fresh. It’s important to note that only people running Genuine Windows 7 or Windows 8.1 can upgrade to Windows 10 as part of the free upgrade offer.*

"and remain activated" är borttaget och sista meningen är ny.

 

Gabriel Auls har nu fått mängder av frågor kring detta i Twitter: https://twitter.com/GabeAul/with_replies

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observera att avsnittet nu har ändrats till:

"and remain activated" är borttaget och sista meningen är ny.

 

Gabriel Auls har nu fått mängder av frågor kring detta i Twitter: https://twitter.com/GabeAul/with_replies

 

 

Hej Cecilia

Läste igenom det på din länk samt några andra sidor på nätet 

Om jag förstår saken rätt så är den genuin så länge jag stannar i testprogrammet.

Eller har jag uppfattat saken fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är väldigt oklart för närvarande, men testversioner har ju normalt inga unika nycklar, dvs vem som helst kan installera dem hur många gånger som helst utan någon särskild aktivering så jag vet inte om man kan kalla dem för genuina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gabe har nu förklarat mycket tydligare vad som gäller, Vill man ha en giltig licens av win 10 så måste man ha en giltig win 7 eller win 8.1 nyckel

Blir gratis om man fortsätter att vara med i programmet. Väljer du att hoppa av när RTM kommer så blir det ingen giltig Licens.

 

Här är det senaste från honom

 

Hey everyone, I’ve updated the post from Friday as it wasn’t clear enough & caused some confusion, take a look here: http://http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/

 

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/06/19/upcoming-changes-to-windows-10-insider-preview-builds/

 

 

 

Men det är ju kul med nytt så jag stannar kvar med min vanliga maskin och fortsätter som testare  :P

Men övriga maskiner uppdaterar jag från win 8.1

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget Windows 10 här så länge och tänker inte installera det för tillfället. Inväntar tills det kommer en ny officiell Build och ej läckt. Är det någon av er som vet när det kan tänkas komma en ny officiell Build?

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...