Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Var feg denna gång

kör 10122 svensk version som fungerar helt utmärkt

Väntar på ny version från windows update

 

Men jag kunde inte hålla fingrarna bort helt....

kör nu bygge 10125 i WM Player och har den på skärm 2

Och den verkar riktigt trevlig som du sa Lasse

 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Det ser ut som om Windows 10 lanseras i juli månad hoppas att dem håller vad dem lovar. http://www.sweclockers.com/nyhet/20577-windows-10-lanseras-i-juli

 

//DAson

 

RTM kommer kanske i juli.  GA brukar släppas några månader senare.

 

 

RTM  (Released To Manufacturing) går till OEM datortillverkare typ Acer, HP, Asus ,Dell  m.fl för att förinstalleras på datorer där Windows ingår vid köp av dator.

 

GA   (Gerneral Availability)  går till försäljning i butiker. Så kanske i augusti-september går Windows 10 att köpa i butiker.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Windows 10 build 10130 finns på Windows update  (esd fil).  :)  :) :)  

 

Inga större nyheter i detta bygge, nja jag hittade 2 st nya ikoner, B)

Microsoft kommer inte att lägga till nya funktioner i Windows 10 förrän 10,1
Det handlar om att fixa buggar nu.

 

 

Eng och svensk ISO finns att tillgå via PM

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var försiktiga med 10130, jag fick stora problem med WiFi/nätverk. Hade anslutning men fick ingen IP. Försök att åtgärda brygga på WiFi via ncpa.cpl resulterade i crash av EXPLORER.EXE. Tog bort alla Hyper-V-NIC:ar via Device Management, tog bort WiFI NIC och installerade WiFi-kortet på nytt och voila. Nu fungerar allt igen men inte stabilt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som upplever en skum nyckfullhet i de senaste byggena?

 

Installerar skarpt varje gång. Ena gången kan det vara problem med Bluetooth... efter ominstallation (skarp) så funkar Bluetooth men t ex Live Tiles på startmenyn hänger sig. Nästa ominstallation så fungerar de två föregående men något annat litet problem dyker upp. Upplevde detta speciellt på de sista byggena fram till 10122.

 

Det är nog just detta som gör mig lite obekväm i Windows 10... att det inte är konsekvent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hade problem tidigare med att ha USB 3 disk ansluten, Datorn låste alla diskar med jämna mellan rum.

Så jag fick helt enkelt låta bli USB disken

men efter Bygge 10 122 så tycker jag det mesta har funkat bra även med USB disk.

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Manneman.   Nä du är inte ensam att känna så, jag har haft liknande problem som du beskriver, en del buggar försvinner i nån build för att sedan återkomma i ett senare bygge.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Var försiktiga med 10130, jag fick stora problem med WiFi/nätverk. Hade anslutning men fick ingen IP. Försök att åtgärda brygga på WiFi via ncpa.cpl resulterade i crash av EXPLORER.EXE. Tog bort alla Hyper-V-NIC:ar via Device Management, tog bort WiFI NIC och installerade WiFi-kortet på nytt och voila. Nu fungerar allt igen men inte stabilt.

 

Det är tydligen fler MVP personer som har problem med senaste bygget, kanske nåt MVP virus :D  :D  :D

 

post-15723-0-46726800-1432978156_thumb.j

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade problem tidigare med att ha USB 3 disk ansluten, Datorn låste alla diskar med jämna mellan rum.

Så jag fick helt enkelt låta bli USB disken

men efter Bygge 10 122 så tycker jag det mesta har funkat bra även med USB disk.

Jag har hela tiden varit tvungen att byta ut/installera nya via-drivrutiner till usb-porten för datorn kraschar med microsofts egna usb-drivare. Inget problem nu när jag vet hur jag ska göra men tycker det är konstigt att det fortsätter för varje build dom släpper. Annars lirar allt som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de fixat det kända problemet med batteritiden på Build 10130 än ?

 

 

Nu får jag in mina program som är för moderkortet, har inte gått förut. Antar att du har sådana drivrutiner/program till din bärbara, prova att installera det så kanske du har problemet löst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

officiellt bygge via win update, har både Eng och Svensk 64 bitars  ISO om du vill ha

 

Det gäller er andra med skicka ett PM så får ni nedladdningslänk till Win 10 Build 10130

 

Obs har endasd 64 bitars versionerna

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså... jag får nog lägga en notis angående delning av iso-filerna. För mig är det HELT ok och jag ser inte hur det kan bryta mot några regler. Jag respekterar Er som delar och Er anonymitet , men vad forumet anbefaller så är det redan "gratis" att plocka hem via Windows Update. Så om ni vill så är det helt ok från min sida!

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ISO filer (hemgjorda av esd filer)  som delas ut via PM. Det brukar inte vara ok att lägga upp dom officiellt på forum.

Man vill  heller inte ha sin privata typ Ondrive eller Google drive visas för alla. Det kan bli väldigt mycket trafik som kan leda till avstängning av kontot.

Så att dela ut ISO via PM passar mig bra.

 

 

Klart slut. :ph34r:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 Build 10130 är det en officiellt bygge eller är det en läckt version?

 

//DAson

 

Senaste officiella version från Microsoft finns alltid under post 1 i denna tråd.  B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ISO filer (hemgjorda av esd filer)  som delas ut via PM. Det brukar inte vara ok att lägga upp dom officiellt på forum.

Man vill  heller inte ha sin privata typ Ondrive eller Google drive visas för alla. Det kan bli väldigt mycket trafik som kan leda till avstängning av kontot.

Så att dela ut ISO via PM passar mig bra.

 

 

Klart slut. :ph34r:

 

Allright... jag är med på det. Respect!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...