Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Körde uppgradering på mina, 2 datorer klara. gick hur bra som helst att uppgradera

 

Ska nu ta sonens dator om han kan slita sig från Minecraft

 

Alla program verkar funka hur bra som helst efter uppgraderingen.

Återkommer senare med mer info

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Nu blir jag lite fundersam.

På min stationära så gjorde jag en uppgradering från en win 8.1 Pro

Som det ser ut nu så har jag en skarp Win 10 Pro (RTM)

Och den är aktiverad

 

Finns ett alternativ och det är att gå med i testprogrammet och få nya utgåvor

men jag låter bli det alternativet och ser vad som händer

 

På min laptop får jag väl fortsätta som testare tills vidare

 

 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

ännu mer mysko man ska inte kunna uppa win 8.1 enligt Gabe

Men för mig så gick det uppgradera utan problem

 

  1. @GabeAul Is safe to upgrade my production up-to-date W8.1 to this build and then go directly to stable RTM? Or I need to wait to 29th?

    0 retweets0 favoriter
    Svara
     Retweeta
     Favoritmarkera
    Följ
    Mer
     
  2.  Microsoft Insider retweetade

    @DavidKolar This build is only offered if you're already running a Preview build. You'll be able to upgrade 8.1 systems starting on 7/29

 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja men du vet ju hur han är, ju fler frågor han försöker svara på ju fler frågor måste man ställa  :wacko: det blir som en ond spiral som aldrig tar slut.

Har kollat på din aktivering och den ser äkta ut enlig mig.  Konstigt men det är många därute som har likadant som du Beldia.

Har du kollat med olika inloggningar  Microsofts vs lokal ?

Det är heller inte säkert att denna 10240 innehåller samma aktiverings koder som när RTM kommer.

Det kanske räcker med några uppdateringar senare för att Build 10240 ska bli 100% RTM,   vi får se vad MS har tänkt sig senare.

 

Det kan vara så att det är denna build 10240 som insiders får som typ RTM  och som kommer att uppgraderas kontinuerligt.

För gratis uppgradering från tidigare Windows kan kanske bli en annan build. (RTM)

 

Senaste build är 10503 så allt snurrar på B)      https://buildfeed.net/

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha så det kom mer testversioner och jag som trodde att det skulle va slut efter Build 10162. Så detta är en RTM testversion. Ja lycka till då.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 10166 installerade som Windows 10 Home. Är det någon som har Home av 10240 på svenska. Försökte en installation av Pro men den stannade på 30% vid Clean och 5% vid uppgradering. Kan vara ren dålig bränning eller nerladdning... får inget via WU

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Finns bara pro på vad jag vet men är inte 100 på det, dålig bränning???  använd USB   B)

 

Världens enklaste ISO till USB  (dra o släpp)     Portable ZOTAC WinUSB Maker.zip

 

 

edit: skrev om mina formuleringar lite, var lite stressad när jag skrev inlägget

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det gick väldigt bra att uppgradera från Windows 10 Insider Preview Build 10162 till TH1 Professional Build 10240 på Dator 2 så hur länge funkar Windows 10 Pro Hur får jag tag på ISO:n.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick väldigt bra att uppgradera från Windows 10 Insider Preview Build 10162 till TH1 Professional Build 10240 på Dator 2 så hur länge funkar Windows 10 Pro Hur får jag tag på ISO:n.

 

//DAson

 

 

 

Du gör Iso filen själv

 

du Decryptar ESD filen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilket program används till det har aldrig provat och vart hamnar ESD filen i för mapp på hårddisken frågar er eftersom ni har gjort detta många ggr. Är det något som skapas efter installationen?

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det klart min egna ISO skapad från ESD filen med NTLite svårare kan det inte bli för det var enkelt tack Beldia för tipset!

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAson, kanske dags att gömma undan dina Windows 7 dvd skivor på vinden, annars kanske du halkar tillbaka, man vet ju aldrig :D

 

 

Jo bränn dom så du inte faller för frestelsen att installera dom :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo bränn dom så du inte faller för frestelsen att installera dom :D

 

Är verkligen windows10 så snabbare och bättre och mindre resurssnålare än windows7 att man inte mer vill installera windows7 på sina datorer igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen windows10 så snabbare och bättre och mindre resurssnålare än windows7 att man inte mer vill installera windows7 på sina datorer igen?

 

 

Jag personligen tycker att det är mycket bättre o snabbare än win 7 samt win 8.1

Jag anser att Windows 10 är det bästa operativsystem som Microsoft har någonsin gjorts

 

Min son som är 15 år är kräsen gamer och han och alla hans kompissar säger att Windows 10 är bättre för spel.

 

Min yngsta son som är 8 år klagade att Minecraft laggade hela tiden när han spelade, men nu när han kör win 10 så går det mycket bättre för honom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Windows 10 Build 10240 på Dator 2 och på HP Laptopen. Det lilla problem är på Dator 2 där den säger att jag inte är ansluten till internet drivrutinerna är installerade för nätverkskortet och då står det Indentifiering sker och så ett gult utrops tecken.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Windows 10 Build 10240 på Dator 2 och på HP Laptopen. Det lilla problem är på Dator 2 där den säger att jag inte är ansluten till internet drivrutinerna är installerade för nätverkskortet och då står det Indentifiering sker och så ett gult utrops tecken.

 

//DAson

 

 

Kolla så att ditt nätverk är privat och inte offentligt

 

Så blev det för mig en gång, sen jag ändrade till privat så gick det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt nog så stod det Privat och nu funkar det aktiverade en sak i Bios och nu funkar det något som behövdes för att fungera. Men bra att det löstes snabbt.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när denna Build släpptes igår så kommer väl inga mer eftersom den är i färdigt status är det någon av er som vet något mer om detta.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när denna Build släpptes igår så kommer väl inga mer eftersom den är i färdigt status är det någon av er som vet något mer om detta.

 

//DAson

 

 

Det är väl denna som är den skarpa, kommer dock att komma bugggfixar fram till den 29:e Juli då den släpps officieltt.

Det är den här versionen PC tillverkarna har fått med.

 

Men om du fortsätter i testprogrammet så kommer det nya byggen även efter RTM. Nästa stora uppgradering kallar dom för Redstone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu blir jag lite fundersam.

På min stationära så gjorde jag en uppgradering från en win 8.1 Pro

Som det ser ut nu så har jag en skarp Win 10 Pro (RTM)

Och den är aktiverad

 

Finns ett alternativ och det är att gå med i testprogrammet och få nya utgåvor

men jag låter bli det alternativet och ser vad som händer

 

På min laptop får jag väl fortsätta som testare tills vidare

 

Beldia när du uppgraderade från Win 8.1 Pro använde du din windows 8.1-key för att starta installationen? Blev installationen av windows 10 sedan aktiverad automatiskt eller behövde du göra en manuell aktivering?

 

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beldia när du uppgraderade från Win 8.1 Pro använde du din windows 8.1-key för att starta installationen? Blev installationen av windows 10 sedan aktiverad automatiskt eller behövde du göra en manuell aktivering?

 

 

Jag gjorde en clean install av windows 8.1 pro och den blev aktiverad

 

sen la jag in Build 10240 jag installerade från windows via en usb sticka

jag valde alternativet behåll alla filer samt inställningar

 

Installationen frågade inte ens efter ett serienr och nu säger den att den är aktiverad samt att det är en retail Win 10 Pro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...