Gå till innehåll

Antivirusprogram till W7


hejsanhejsan

Recommended Posts

Eftersom jag behövde fixa datorn och installera mera GB så installerade killen Windows 7...

Men nu har jag Norton och den började slå till rött och efter några av- och ominstalleringar av Norton tog jag kontakt med supporten.

Fick då höra att det inte fanns antivirusprogram ännu för Windows 7 - verkade som om ingen överhuvudtaget hade det?

Och Norton skulle ge ut något om ca 2 veckor.

Kan det vara möjligt?

Finns det något bra program istället för Norton som tar kraft av datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt nog fungerar det klockrent till 64 bits versionen av Win 7 men inte 32 bits i allafall för mig. Men eftersom Norton inte gjort Nis 2009 för Win 7 lämnar dom ingen support. Synd att det inte fungerar för dig för det är snabbt och snålt på resurser,

Snart släpper ju Norton Nis 2010 eller vad dom kommer kalla det och det kommer däremot garanterat att fungera bra.

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt nog fungerar det klockrent till 64 bits versionen av Win 7 men inte 32 bits i allafall för mig. Men eftersom Norton inte gjort Nis 2009 för Win 7 lämnar dom ingen support. Synd att det inte fungerar för dig för det är snabbt och snålt på resurser,

Snart släpper ju Norton Nis 2010 eller vad dom kommer kalla det och det kommer däremot garanterat att fungera bra.

Symantec kom igen med NIS2009, låg belastning på systemet, bra skydd och snabb reaktion, scanning och åtgärdar.

Att komma med en patch där ger oss kunder full kompatibilitet med Windows7 32 bit verkar vara lågt prioriterat från Symantec, flertalet av alternativen är redan kompatibla och med Symantecs nuvarande affärsmodell, lär de förlora en del kunder, undertecknade inklusive faktisk.

Företaget svarar inte ens på mail genom supporten och jag har betalad 700.- danska kronor för eländet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med vad gäller Norton och deras supportmaterial. Besökte deras sida tidigare i veckan och jag blev förvånad över att dem inte tillhanda håller bättre information, iform av instruktionshandlingar till Virusskyddet.

Annars tillhör Norton ett av de bättre programmen av dömma vad gäller virustest resultaten.

Antivirusprogram:

Vill man komma lindrigt undan och med en bra produkt i handen innehållande valbara delar som AV och eller brandvägg.

Innehåller godtagbart skydd som AV, Systemskydd, Hips och även en smart brandvägg, så varför inte välja Comodo som också är gratis. Finns också en betalversion där extra produktsupport och nätverkssupport ingår 24h/7day.

Finns också ett Chinesiskt AV som fungerar ungefär som Nod32, ett program som jag själv kört i ca ett år utan större beskymmer. Heter Twister och är gratis att använda i 90dagar om man så vill.

Känner man för en fortsättning, så behöver man bara betala en gång för att få en livstids licens.

********************************************************************************

*******

Anti Malware/spyware program:

Vill man betala några slantar för att få ett ganska bra och väl utvecklat AV och anti-malware program så kan jag rekomendera a-Squared som använder sig utav dubbla genomsöknings motorer, varav den ena härstammar ifrån deras sammarbete med Iqarus.

Strax därunder i genomsöknings styrka och kraft hittar du CounterSpy som inte heller är så tokigt att ha i arsenalen.

Resten som kallar sig för Anti spyware och liknande tillhör i mitt tycke och erfarenhet en något lägre tillförlitlighet än ovanstående (medräknat de som fanns i länken också till Windows7 sidan får inte glömmas till de bra AV program)

Dessa AntiSpyware program är främst avsedda för att beskämpa AD's och lättare baksmälla ifrån olämpligt surfande på webben.

Malwarebytes, SuperAntiSpyware, Ad-aware mfl.

Se till att införskaffa dig Ccleaner om du inte har programmet, det kan göra mycket av städjobben som de ovanstående snällare programmen sysslar med + att programmet också förbättrar upp prestandan och bidrar till att bibehålla snabbheten i datorn om man använder det rätt.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med vad gäller Norton och deras supportmaterial. Besökte deras sida tidigare i veckan och jag blev förvånad över att dem inte tillhanda håller bättre information, iform av instruktionshandlingar till Virusskyddet.

Annars tillhör Norton ett av de bättre programmen av dömma vad gäller virustest resultaten.

Antivirusprogram:

Vill man komma lindrigt undan och med en bra produkt i handen innehållande valbara delar som AV och eller brandvägg.

Innehåller godtagbart skydd som AV, Systemskydd, Hips och även en smart brandvägg, så varför inte välja Comodo som också är gratis. Finns också en betalversion där extra produktsupport och nätverkssupport ingår 24h/7day.

Finns också ett Chinesiskt AV som fungerar ungefär som Nod32, ett program som jag själv kört i ca ett år utan större beskymmer. Heter Twister och är gratis att använda i 90dagar om man så vill.

Känner man för en fortsättning, så behöver man bara betala en gång för att få en livstids licens.

********************************************************************************

*******

Anti Malware/spyware program:

Vill man betala några slantar för att få ett ganska bra och väl utvecklat AV och anti-malware program så kan jag rekomendera a-Squared som använder sig utav dubbla genomsöknings motorer, varav den ena härstammar ifrån deras sammarbete med Iqarus.

Strax därunder i genomsöknings styrka och kraft hittar du CounterSpy som inte heller är så tokigt att ha i arsenalen.

Resten som kallar sig för Anti spyware och liknande tillhör i mitt tycke och erfarenhet en något lägre tillförlitlighet än ovanstående (medräknat de som fanns i länken också till Windows7 sidan får inte glömmas till de bra AV program)

Dessa AntiSpyware program är främst avsedda för att beskämpa AD's och lättare baksmälla ifrån olämpligt surfande på webben.

Malwarebytes, SuperAntiSpyware, Ad-aware mfl.

Se till att införskaffa dig Ccleaner om du inte har programmet, det kan göra mycket av städjobben som de ovanstående snällare programmen sysslar med + att programmet också förbättrar upp prestandan och bidrar till att bibehålla snabbheten i datorn om man använder det rätt.

A-fan OptoK.. jag ar betalad för NIS2009, tre licenser faktisk och dessa fenomen verkar ine ha en tanke att patcha NIS 2009, men vill kränga 2010 till mig i stället...

Det kan de glömma... jag kommer att hacka det för bara nöjet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör med Norton 360 v 3.5.0.15 och det funkar utan problem, datorn spinner som en katt och husse är så nöjd så. Kör på windows 7 RC 32 b...

Redigerad av PCfreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska
Själv betatestar jag Microsoft Security Essentials. Funkar riktigt bra med Windows 7... Jag har gått över ett antal tester och det stoppar skräp som det skall.

Kräver lite resurser och jobbar i det tysta...

Mange

Samma här. Funkar kanon, Windows inbyggda brandvägg tillsammans med detta program räcker för se flesta. Rekomenderas starkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv betatestar jag Microsoft Security Essentials. Funkar riktigt bra med Windows 7... Jag har gått över ett antal tester och det stoppar skräp som det skall.

Så här står på Microsofts site:

"You appear to be in a country or region where the Microsoft Security Essentials Beta is unavailable.

This beta is available only to customers in the United States, Israel (English only), People's Republic of China (Simplified Chinese only) and Brazil (Brazilian Portuguese only)."

Det går inte att klicka sig vidare för att ladda ner.

http://www.microsoft.com/security_essentials/market.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står på Microsofts site:

"You appear to be in a country or region where the Microsoft Security Essentials Beta is unavailable.

This beta is available only to customers in the United States, Israel (English only), People's Republic of China (Simplified Chinese only) and Brazil (Brazilian Portuguese only)."

Det går inte att klicka sig vidare för att ladda ner.

http://www.microsoft.com/security_essentials/market.aspx

Gå in på Connect och anmäl dig som betatestare så får du access!... om dom fortfarande tar emot nya vill säga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör ESET Smart Security (eller ESET NOD32 om man bara vill ha antivirus delen) och det funkar kanon med Windows 7.

Man kan prova det gratis i en månad. Jag kör på engelska men verkar finnas på svenska också.

http://www.eset.se/

Efter den månaden ska ju Norton ha löst problemet så du kan gå tillbaka till dem om du vill det, om man nu kan lita på vad de säger. :) Att de säger att det inte finns några antivirus för Windows 7 ännu är ju rent skitsnack.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag behövde fixa datorn och installera mera GB så installerade killen Windows 7...

Men nu har jag Norton och den började slå till rött och efter några av- och ominstalleringar av Norton tog jag kontakt med supporten.

Fick då höra att det inte fanns antivirusprogram ännu för Windows 7 - verkade som om ingen överhuvudtaget hade det?

Och Norton skulle ge ut något om ca 2 veckor.

Kan det vara möjligt?

Finns det något bra program istället för Norton som tar kraft av datorn?

Jag körde avast på betan och kör det på rc:n fungerar kklockrent och stör inte alls. Dessutom är det ju gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NIS2009 kommer att stödja Win 7 när win7 släppts på marknaden, så står det på deras hemsida, en patch kommer då att släppas på live update. men du kan ju testa NIS2010 beta eller Norton 360. samt har både f-secure, avg antivirus som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Eftersom jag behövde fixa datorn och installera mera GB så installerade killen Windows 7...

Men nu har jag Norton och den började slå till rött och efter några av- och ominstalleringar av Norton tog jag kontakt med supporten.

Fick då höra att det inte fanns antivirusprogram ännu för Windows 7 - verkade som om ingen överhuvudtaget hade det?

Och Norton skulle ge ut något om ca 2 veckor.

Kan det vara möjligt?

Finns det något bra program istället för Norton som tar kraft av datorn?

Knepigt, ja kör Norton 360 V3 utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...