Gå till innehåll

Firefox 4 Skarp version ute


Wheninrome

Recommended Posts

Läser på IDG att FF4 nu finns i skarp version ute men finns att ladda ner på http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/win32/sv-SE/Firefox%20Setup%204.0.exe eftersom Mozilla enligt IDG inte har uppdaterat sin hemsida.

Det gjorde jag med och nu har jag den installerad. Som jämförelse så har jag INTE installerat IE9 eftersom en av mina affärskunder har specifika krav på IE och inte har testat IE9 färdigt än. Så någon jämförelse för min del blir det inte (troligen) på några måndaer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt om IE9 kan jag säga att den fungerar fint, men jag har å andra sidan inaktiverat allt möjligt lull-lull som jag inte behöver. Min nätbank protesterar dock mot att jag har en för "gammal" webbläsare och släpper således inte in mig. Förutom det så är IE9 en rätt tråkig upplevelse, eftersom den för mig blir lite intetsägande. Finns inga tillägg som tex no script som finns för FF t.ex. FF4 däremot är det samma sak med - jag har en ny install av denna utan tillägg och den går hur bra som helst. Jag gillar deras gränssnitt och utseende och jag bara löööv it! Ska bli roligt att i längden se om min förkärlek till FF består.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ tack ingen firefox4 för mig, den använder ju så mycket ram minne, mer än äldre version 3 och mycket mer än IE9, så nä tack, jag hoppar över.

Jag kollade hur mycket RAM minne bägge webbläsarna använder.

På min dator använder IE9 29MB och Firefox 4 33MB. Det är visserligen 10% mer RAM minne för foxen, men fortfarande inte mycket att tala om!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag kollade hur mycket RAM minne bägge webbläsarna använder.

På min dator använder IE9 29MB och Firefox 4 33MB. Det är visserligen 10% mer RAM minne för foxen, men fortfarande inte mycket att tala om!!

men ändå mer än IE9 :P

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade hur mycket RAM minne bägge webbläsarna använder.

På min dator använder IE9 29MB och Firefox 4 33MB. Det är visserligen 10% mer RAM minne för foxen, men fortfarande inte mycket att tala om!!

Har du laddat ner exakt samma webbsidor sedan du startade programmen? För mycket av minnesanvändningen beror ju på vilka webbsidor man har besökt.

Några tillägg installerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner exakt samma webbsidor sedan du startade programmen? För mycket av minnesanvändningen beror ju på vilka webbsidor man har besökt.

Några tillägg installerade?

tror inte det spelar någon roll, för firefox4 använder lite mer minne än IE9 !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner exakt samma webbsidor sedan du startade programmen? För mycket av minnesanvändningen beror ju på vilka webbsidor man har besökt.

Ja, det blir till att korrigera tidigare siffror om RAM minnesanvändning för webbläsarna.

Saken är den att när jag igår läste av förbrukat minne så gick mätaren över från 972MB till att visa 1,01GB och där räknade jag fel efter decimalkommat!! Jag lade på 1MB i.s.f. 10 och på samma sätt från 972 MB till 1,05 GB lade jag på 5 MB i.s.f. 50MB!!

Jag gjorde på annat sätt i morse och får idag resultatet 60MB använt RAM minne för IE9 och 90 MB för foxen. Det är ju inga exakta siffror, men därikring bör det ligga för nyöppnade webbläsare, åtminstone på min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Men foxen kan man anpassa mer och det är nog därför den drar mer i rammet

EDIT: Och vad är problemet med att FF drar 200 MB, det är inte så mycket i dagens samhälle. Dom flesta dator som säljs idag har 2 eller 4 GB RAM och då är det inte något stort problem. Jag märker inte ens av att FF drar så mycket på RAM:et

Redigerad av Teodor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tycker Firefox 4 är bättre nu än för,

sedan vill inte Internet Explorer 9 göra sitt jobb på vissa saker på Nordea och Firefox klarar jobbet med Nordea med vissa saker som inte den andra webbläsaren klarar av,

sedan tycker jag att Firefox 4 är snabbare på Windows xp och Vista och Windows 7,

så inget Internet Explorer 9 för min del,

Bra att kunna ha Adblock plus, Noscript, Flagfox, Better Privacy, Tweak Network, Compatibility Reporter, My-Translator

och dessa tillägg tycker ja passar bra för min del på Firefox,

Mvh

Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...