Wheninrome Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 (edited) Läser på IDG att FF4 nu finns i skarp version ute men finns att ladda ner på http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/win32/sv-SE/Firefox%20Setup%204.0.exe eftersom Mozilla enligt IDG inte har uppdaterat sin hemsida. Edited March 22, 2011 by Wheninrome Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Hej! Då får vi se om den håller måttet! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Läser på IDG att FF4 nu finns i skarp version ute men finns att ladda ner på http://releases.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/4.0/win32/sv-SE/Firefox%20Setup%204.0.exe eftersom Mozilla enligt IDG inte har uppdaterat sin hemsida. Det gjorde jag med och nu har jag den installerad. Som jämförelse så har jag INTE installerat IE9 eftersom en av mina affärskunder har specifika krav på IE och inte har testat IE9 färdigt än. Så någon jämförelse för min del blir det inte (troligen) på några måndaer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Generellt om IE9 kan jag säga att den fungerar fint, men jag har å andra sidan inaktiverat allt möjligt lull-lull som jag inte behöver. Min nätbank protesterar dock mot att jag har en för "gammal" webbläsare och släpper således inte in mig. Förutom det så är IE9 en rätt tråkig upplevelse, eftersom den för mig blir lite intetsägande. Finns inga tillägg som tex no script som finns för FF t.ex. FF4 däremot är det samma sak med - jag har en ny install av denna utan tillägg och den går hur bra som helst. Jag gillar deras gränssnitt och utseende och jag bara löööv it! Ska bli roligt att i längden se om min förkärlek till FF består. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goranl Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Min nätbank protesterar dock mot att jag har en för "gammal" webbläsare och släpper således inte in mig. Har du testat "Kompabilitetsvy", den löste problemet med BankID för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted March 22, 2011 Author Share Posted March 22, 2011 Har du testat "Kompabilitetsvy", den löste problemet med BankID för mig. *pinsam tystnad råder* (hur 17 kunde jag glömma det...) Man KAN göra så men det är inte rätt........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 *pinsam tystnad råder* (hur 17 kunde jag glömma det...) Man KAN göra så men det är inte rätt........ :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Sidan är uppdaterad: https://www.mozilla.com/sv-SE/firefox/ En stor dag för WebM! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Kan man installera 4 parallellt med 3? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 NEJ tack ingen firefox4 för mig, den använder ju så mycket ram minne, mer än äldre version 3 och mycket mer än IE9, så nä tack, jag hoppar över. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Firefox 4, bringing WebM support to the web Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Download stats http://glow.mozilla.org/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Mozilla Firefox, Portable Edition 4.0 (web browser) Released by PortableApps.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 NEJ tack ingen firefox4 för mig, den använder ju så mycket ram minne, mer än äldre version 3 och mycket mer än IE9, så nä tack, jag hoppar över. Jag kollade hur mycket RAM minne bägge webbläsarna använder. På min dator använder IE9 29MB och Firefox 4 33MB. Det är visserligen 10% mer RAM minne för foxen, men fortfarande inte mycket att tala om!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gepe Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 Swedbank gillar uppenbarligen inte Internet Explorer 9:an. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted March 22, 2011 Share Posted March 22, 2011 (edited) Jag kollade hur mycket RAM minne bägge webbläsarna använder. På min dator använder IE9 29MB och Firefox 4 33MB. Det är visserligen 10% mer RAM minne för foxen, men fortfarande inte mycket att tala om!! men ändå mer än IE9 Edited March 22, 2011 by Nilsson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Jag kollade hur mycket RAM minne bägge webbläsarna använder. På min dator använder IE9 29MB och Firefox 4 33MB. Det är visserligen 10% mer RAM minne för foxen, men fortfarande inte mycket att tala om!! Har du laddat ner exakt samma webbsidor sedan du startade programmen? För mycket av minnesanvändningen beror ju på vilka webbsidor man har besökt. Några tillägg installerade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilsson Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Har du laddat ner exakt samma webbsidor sedan du startade programmen? För mycket av minnesanvändningen beror ju på vilka webbsidor man har besökt. Några tillägg installerade? tror inte det spelar någon roll, för firefox4 använder lite mer minne än IE9 !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gebe Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Har du laddat ner exakt samma webbsidor sedan du startade programmen? För mycket av minnesanvändningen beror ju på vilka webbsidor man har besökt. Ja, det blir till att korrigera tidigare siffror om RAM minnesanvändning för webbläsarna. Saken är den att när jag igår läste av förbrukat minne så gick mätaren över från 972MB till att visa 1,01GB och där räknade jag fel efter decimalkommat!! Jag lade på 1MB i.s.f. 10 och på samma sätt från 972 MB till 1,05 GB lade jag på 5 MB i.s.f. 50MB!! Jag gjorde på annat sätt i morse och får idag resultatet 60MB använt RAM minne för IE9 och 90 MB för foxen. Det är ju inga exakta siffror, men därikring bör det ligga för nyöppnade webbläsare, åtminstone på min dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teodor Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 (edited) Men foxen kan man anpassa mer och det är nog därför den drar mer i rammet EDIT: Och vad är problemet med att FF drar 200 MB, det är inte så mycket i dagens samhälle. Dom flesta dator som säljs idag har 2 eller 4 GB RAM och då är det inte något stort problem. Jag märker inte ens av att FF drar så mycket på RAM:et Edited March 23, 2011 by Teodor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuel_1975 Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 (edited) Tycker Firefox 4 är bättre nu än för, sedan vill inte Internet Explorer 9 göra sitt jobb på vissa saker på Nordea och Firefox klarar jobbet med Nordea med vissa saker som inte den andra webbläsaren klarar av, sedan tycker jag att Firefox 4 är snabbare på Windows xp och Vista och Windows 7, så inget Internet Explorer 9 för min del, Bra att kunna ha Adblock plus, Noscript, Flagfox, Better Privacy, Tweak Network, Compatibility Reporter, My-Translator och dessa tillägg tycker ja passar bra för min del på Firefox, Mvh Samuel Edited April 29, 2011 by Samuel_1975 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 Kan man ändra så att flikarna stängs direkt som det var på tidigare versionerna? När man stänger flikar åker de vänster först och stängs efteråt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Skall man ta bort 3:an innan man installerar 4:an? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cynthia Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Skall man ta bort 3:an innan man installerar 4:an? Fyran skrev över trean automatiskt, så jag tog aldrig bort den gamla själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nillan Posted March 25, 2011 Share Posted March 25, 2011 Tack för hjälpen. Det gick så bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts