Gå till innehåll

Problem med Flash Player


Pelleplutt

Recommended Posts

Hjälp önskas. jag har ett fel meddelande som lyder: Den här websidan vill köra följande tillägg: Adobe flash player från Microsoft Windows third party compon... sen ser jag inte mer. Jag klickar Tillåt om och om igen utan resultat. Jag kan inte kolla tex på svt play. Jag har testat att avinstallera/installera flash player, att aktivera/avaktiver ActiveX, Shockwave flash object etc. Vad görA???

 

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu begripit att IE är Internet Explorer. Men jag behöver hjälp att reparera IE-installationen. Jag har kryssat ur rutan Internet Explorer 11, via Verktyg tror jag, och sedan kryssat i den igen och startat om. Hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte copypejsta in svaret du refererar till men det handlar ju om att gå in på Inställningar för kompabilitetsvyn och där lägga till tex svt.se som en sajt. Tyvärr hjälper inte det heller.

 

Kan jag ångra min uppdatering till 8.1? Jag tror att problemet är kopplat till det. Hade 8 innan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bollar lite med ideer :

 

Det borde finnas en plugincontainer i ie som felar, hur lösa det vet jag inte.

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/0ab1665a-718d-43e5-8ded-cd6da159865e/flash-not-working-in-windows-81-x64-with-internet-explorer-11?forum=w8itprogeneral

Är möjligtvis ute och cyklar, men däremot prova med en annan webbläsare, men det kommer plugins där också.

Ska man bli av med flash måste man gå dessutom gå via "appdata", och sedan installera om.

Mycket märkligt att det har plockats in flash in i ie som automatiskt laddas in via wu.

Hade hellre sett silverlight.

 

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket märkligt att det har plockats in flash in i ie som automatiskt laddas in via wu.

Hade hellre sett silverlight.

 

Tyckte också det var märkligt första gången jag hörde att man slänger in Flash i Windows, men vid närmare eftertanke är det bara positivt. Flash innehåller ofta sårbarheter med tack vare att uppdateringarna nu kommer ut via Windows Update så ökar det markant sannolikheten att vi har patchade burkar där ute som inte är sårbara för brister i Flash, både på hemmafronten men även på företagen.

 

SilverLight är dött och Microsoft avvecklar det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tyckte också det var märkligt första gången jag hörde att man slänger in Flash i Windows, men vid närmare eftertanke är det bara positivt. Flash innehåller ofta sårbarheter med tack vare att uppdateringarna nu kommer ut via Windows Update så ökar det markant sannolikheten att vi har patchade burkar där ute som inte är sårbara för brister i Flash, både på hemmafronten men även på företagen.

 

SilverLight är dött och Microsoft avvecklar det :)

 

Jo, vet om silverlight och dessutom finns den på något ställe som jag ofta brukar besöka.

Lite trist med att den "kolade vippen" hos ms .  Den fungerar / fungerade alldeles utmärkt 

 

Är inte alldeles förtjust i "flashbang", ideen är dock god med wu.

 

:)

 

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era förslag. Dessvärre kvarstår problemet. Jag kan inte heller använda Chrome, det går supersegt, IE går snabbt. Försöker installera Firefox men det går inte, jag kan inte köra installationen, dem lägger av hela tiden. Det jag gjort på datorn som kanske orsakade något (min dator är nästan ny) är att installera ett program för att dekoda winmail (?). Något har iaf hänt eftersom det är så stora problem helt plötsligt. Flashtillägget är aktiverat.

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du program igång i bakgrunden ? Kan gå via "msconfig" och kolla autostartande program.

Underligt, det ska gå att installera olika webbläsare.

 

Om du kollar via "msconfig" ( som du skriver in i sökfältet) och försöker att att stänga av en del program i Autostartfältet kan det kanske hjälpa.

 

Den där burken skulle jag vilja sättä mina fingrar på, ( jättesvårt att ge tips/råd på håll ). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vill inte kapa tråden :ph34r:

Kommer att kanske hamna i samma dilemma. (en del svavelosande svordomar som inte någon vill höra av) B)

Sedan att när jag sågade windows åttan fattar jag inte vad de sysslar med ?

 

Hur går det med trådskaparens flashbang ?

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...