Gå till innehåll

Fabriksåterställning


Recommended Posts

Nu är de daxigen - jäkla virus eller liknande B)  Öppnade på skoj min gamla Acer och försökte fabriksåterställa den 2 gånger men det gick inte. Istället kom det upp ett stort meddelande om att jag genast skulle ringa ett svenskt supportnummer för att datorn var hackad. Det ringde en del klockor, men eftersom numret var svenskt så ringde jag. På det svenska numret - som ringde tillbaka för en stund sedan - 0762899452- pratade man nån typ av asiatisk engelska och skulle vara representanter för Microsoft. Jag skulle i slutänden ge dom mitt kreditkortsnummer och betala för servicen med ca 1000sek. Vilket jag inte gjorde och det är jag ju så klart glad för ...

MEN, jag skulle gärna vilja fabriksåterställa om du har nåt knep ?? Det är bara W7i den och hade ju varit bra med W10, men det är väl knappast möjligt ?? Vet inte vad som är kvar i datorn efter en återställning OM det nu skulle kunna fungera..... För övrigt var det ju ett bra tag sedan´jag´var inne på sidan, så man känner inte igen sej.

Tack på förhand. Förväntar mej inget svar under fotbollen :-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om du har din produktnyckel till Windows 7 kan du bara göra en nyinstallation och sedan uppgradera till Windows 10 om datorn klarar det. Sedan så följer du den info som Andreas lagt under Windows 10 fliken.. https://www.alltomwindows.se/forum/147-windows-10/

Efter att du gjort det och fått datorn licensierad kan du blåsa den igen och installera en ren W10

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din återställningspartion eller din backup verkar vara korrupt. Du kan ladda hem en ny version av Windows 7 lika den som du har. Skapa ett installationsmedia på USB eller dvd, installera som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ladda ner en Linuxutgåva, ex Ubuntu och installera den...lättare att "blåsa" en dator på det sättet, sen kan du installera Windows 7 alt Windows 10 om du har produktnyckel...bara ett litet tips. Om nu Windows krånglar med diverse udda/konstiga medelanden...gjorde så åt dottern då hennes blev infekterad av nått skit..

 

https://www.ubuntu.com/download/desktop

 

Redigerad av PCfreak
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säja vad man vill killar, men nån windows 7 har jag inte nån nyckel till, så hur laddar jag ner en ny ? och om jag inte får bort den gamla,  ska jag då ladda ner en ny variant på ett usb minne och genom att installera den från usb, köra över den gamla knäppa som jag inte får bort? Tänk på att jag inte är världens bästa på detta :unsure:

Hur stort USB kommer jag att behöva ?

Och gärna en länk till var jag hittar ett Winows 7 att ladda ner - eller 10 ??

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver Jelly Beans.. det programmet hittar i stort sett alla Microsoft nycklar du har i datorn..

Usb-minne.. ungefär 8gb är stort nog för att göra en image på.

Hade du Windows 10 på den maskinen tidigare? jag kommer inte ihåg vad du sa, men om så, kan du bara följa länken jag skrev i första inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte W10, bara 7 och det följde väl med datorn, så inga koder eller nycklar till Windows 7 heller tyvärr.

Ska ladda ner Jelly beans och se vad det är för program :-) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du haft Windows 10 installerat på datorn kan du tanka hem Windows 10 från MS sida och installera direkt. Installationen kommer känna igen det unika id-nummer som din dator en gång lämnat, så länge det har skett helt enligt reglerna. Inga serienummer behövs, ingen Win 7 installation, bara att installera. När du frågas om serienummer väljer du bara "hoppa över" eller liknande. När installationen är klar återaktiveras Windows 10 per automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...