Gå till innehåll

Problem efter senaste Windows uppdatering med osynlig ikon och uppdatering som ej laddas ned


thomcats

Recommended Posts

Hej igen. Nu har jag genomfört åtgärderna i guiden ovan. Datorn startade om lugnt och sansat men tyvärr - Skärmklippverktygets ikon har inte kommit tillbaka till aktivitetsfältet. Den ligger fortfarande dold bakom en svart kvadrat. Programmet går fortfarande att använda precis som förut, men det är ju en indikation på att något inte fungerar.

Däremot! En GLAD nyhet för min del: Någonstans på vägen har den krånglande uppdateringen helt försvunnit. Av historiken kan jag se, att den inte längre finns med alls. Allt om uppdateringen KB2467173 är alldeles borta inklusive alla försök som gjorts att ta ned den sedan den 17/6. Det kan ju till sist vara svaret på att jag igår tog bort C++ 2010, som var målet för uppdateringen. Peppar, peppar . . . Ännu så länge har jag inte märkt att något inte funkar som förut (ja, med undantag för Snipping tools ikon förstås) i datorn. Allt rullar på här som vanligt. C++ 2010 hade i alla fall ingenting med Snipping tool att göra. Så mycket är klart. Skall jag försöka avinstallera det igen och hämta en ny version från MS Store?

😊🌺

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej. Jag hoppas att jag kan sända detta meddelande till dig. Det den alldeles "vanliga" thomcats, som skriver, men jag har måst göra ett nytt account då jag inte minns det gamla lösenordet från den gamla datorn.

Jag höll just på att gå igenom åtgärderna som finns listade i den översta av länkarna ovan och kollade bl a upp om det fanns några drivers att uppdatera och det gjorde det - 3 stycken - alla berörde hårdvaran i min dator ASUS PN50 och en av dem avsåg en EZflash med uppdatering till version 0624 från 2022. Tyckte det var bra eftersom jag just tänkt söka efter en ny BIOS-version då 2020 kändes lite gammalt. Allt startade  bra och man varnades för att stänga av och det gjorde jag inte heller. Lämnade den en kort sekund för att hämta lite papper och när jag vänder mig om är rutan helt svart och datorn avstängd. Trodde att flashen var genomförd och att jag endast behövde starta om datorn men det var MYCKET värre än så; datorn är helt död och tyst och det går inte att få liv i den. Jag har sänt ett support-mail till ASUS och förhoppningsvis kommer de att svara inom 48 timmar. Hör av mig någon gång i veckan när jag fått löst detta problem. Jag har givetvis backup på allt mitt material men ändå - om jag skulle bli tvungen att köpa en ny dator, så blir det ändå mycket jobb med att överföra all data till den. 😢

Redigerad av thomcats2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova detta:

Se till att koppla bort allt från datorn utom en skärm och tangentbord.

Säkerställ att datorn är ansluten till nätdrift.

Tryck på strömbrytaren och håll den intryck i minst 40 sekunder.

Bryt kopplingen till nätdrift, t.ex. genom att dra ur nätsladden.

Vänta 1 minut.

Återanslut datorn till nätdrift.

Se om datorn startar.
 

Gör den inte det, gör om proceduren 1 eller 2 gånger till. Återkom med resultatet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, thomcats2 sade:

Det den alldeles "vanliga" thomcats, som skriver, men jag har måst göra ett nytt account då jag inte minns det gamla lösenordet från den gamla datorn.

När man ska logga in finns det väl en länk som heter något med Glömt lösenordet. Har du prövat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är jag tillbaka - tro det eller ej - och jag kom nog undan med blotta förskräckelsen skulle jag tro.

Precis som Cecilia påpekar, så skall det ju finnas möjlighet att få hjälp med glömt lösenord, men Telia ville inte lyssna på det örat. Förmodligen så gjorde systemet så, att det försökte skicka till den email jag anmält att använda vid rekonstruktion. Även denna email hade jag förlorat kontakt med och jag tycker att de kunde tagit till sig den email adress jag sände - en gmail-adress - som jag hade tillgång till på min reservdator. Men icke. Jag fick sitta i Telias telefonkö en timme på morgonen innan jag kom fram och fick hjälp. När väl så skett gick det fort.

När jag nu hade kontakt med min huvud-mail igen, så tog jag det lite lugnare och tittade över allting för att se om jag kunde göra någonting åt datorn. Den var fortfarande lika död, som kvällen innan. Jag bytte då till en äldre dator, som jag har som reserv här hemma och som har 90% av alla nuvarande program installerade. Visserligen har jag inte använt denna dator på över ett år, men det kunde ju innebära en början.

Så jag kopplade om alla anslutningar till den äldre och prövade på att starta den. Döm om min förvåning när jag fann att även den var "död". Insåg då att problemet måste finnas i strömanslutningen och mycket riktigt. Jag bytte strömkälla och min äldre dator startade snällt. Prövade då försiktigt med den ordinarie datorn och - lo and behold! - den vaknade till liv igen. Kunde se att den installerat sin nya BIOS-version och det enda jag behövde göra med den var att gå in i BIOS och aktivera säkerhetsprogrammen. Då blev Windows Defender glad också. Datorn har inte förlorat några data vad jag kan se.

Dock kvarstår ju ett problem att lösa. Varför knäckte EZ-flashen en strömkälla? Jag är bekymrad över detta och skall försöka finna ett svar så småningom. Där kunde ju ha förekommit gnistor, som kunnat skapa en brand. Vad vet jag? Givetvis är all ström, som går till datorn med alla tillbehör jordad, så det borde ju inte kunnat hända. Eller har ni hört om liknande fall? 

Nu skall jag i första hand göra en stor mängd backups - fler än vanligt - innan jag fortsätter att leta efter den försvunna ikonen till Snipping tool. Den är fortfarande borta.

X-men, tack för din guide om att starta en kanske havererad dator. Jag skall ta vara på den till ett annat tillfälle med hopp om att jag inte skall behöva använda den, faktiskt!

Fortsättning följer m.a.o.

😊🎶💻🎆

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite svårt att följa med alla steg gällande mejl och vad Telia har med det att göra men se över ditt kontos mejladress och annan säkerhetsinformation för att underlätta i framtiden.

9 timmar sedan, thomcats sade:

Insåg då att problemet måste finnas i strömanslutningen och mycket riktigt. Jag bytte strömkälla och min äldre dator startade snällt.

Vad menar du med strömkälla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
9 timmar sedan, thomcats sade:

Dock kvarstår ju ett problem att lösa. Varför knäckte EZ-flashen en strömkälla? Jag är bekymrad över detta och skall försöka finna ett svar så småningom. Där kunde ju ha förekommit gnistor, som kunnat skapa en brand. Vad vet jag? Givetvis är all ström, som går till datorn med alla tillbehör jordad, så det borde ju inte kunnat hända. Eller har ni hört om liknande fall? 

😊🎶💻🎆

 


EZ-flash kan omöjligt vara orsaken till att spänningskällan havererade. EZ-flash är ett litet program som inte gör mycket mer än programmerar om BIOS på ett moderkort. Min uppfattning är att det var en ren tillfällighet att spänningskällan havererade i samband med uppdatering av BIOS. 

 

9 timmar sedan, thomcats sade:

 

X-men, tack för din guide om att starta en kanske havererad dator. Jag skall ta vara på den till ett annat tillfälle med hopp om att jag inte skall behöva använda den, faktiskt!

Om ditt moderkort från Asus stöder Asus Crash-free BIOS innebär det att det finns ett inbyggt system för att återställa en misslyckad BIOS-programmering. Den åtgärd jag gav dig är en första åtgärd. Näst åtgärd är att plocka bort backupbatteriet (som tyvärr sitter mycket illa till i din dator) och förbereda ett USB-minne. Men det enbart om stödet för Crash-free BIOS stöds. 

Redigerad av X-Men
Tog bort ett ord som råkade komma med av misstag
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Cecilia sade:

Jag har lite svårt att följa med alla steg gällande mejl och vad Telia har med det att göra men se över ditt kontos mejladress och annan säkerhetsinformation för att underlätta i framtiden.

Vad menar du med strömkälla?

Strömkälla = I det här fallet är det ett av uttagen i ett grenuttag. De andra i denna enhet, som har 3 urtag, fungerar fortfarande. Jag kommer att byta ut hela den enheten till en som har överspänningsskydd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, X-Men sade:


EZ-flash kan omöjligt vara orsaken till att spänningskällan havererade. EZ-flash är ett litet program som inte gör mycket mer än programmerar om BIOS på ett moderkort. Min uppfattning är att det var en ren tillfällighet att spänningskällan havererade i samband med uppdatering av BIOS. 

 

Om ditt moderkort från Asus stöder Asus Crash-free BIOS innebär det att det finns ett inbyggt system för att återställa en misslyckad BIOS-programmering. Den åtgärd jag gav dig är en första åtgärd. Näst åtgärd är att plocka bort backupbatteriet (som tyvärr sitter mycket illa till i din dator) och förbereda ett USB-minne. Men det enbart om stödet för Crash-free BIOS stöds. 

Tack. Jag vet inte om denna MiniPC stöder en Crash-free BIOS, men skall ta reda på det. Vad gäller backup-batteriet, så är det ju inte goda nyheter, men är ju tydligen bara relevant om ovan kriterium finns på plats. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, thomcats sade:

Strömkälla = I det här fallet är det ett av uttagen i ett grenuttag. De andra i denna enhet, som har 3 urtag, fungerar fortfarande. Jag kommer att byta ut hela den enheten till en som har överspänningsskydd.

Bra :) men din dator kan inte dra så mycket ström att det orsakar skada i ett grenuttag eftersom datorns nätaggregat är så svagt jämfört med de 16 A som grenuttaget ska vara gjort för.

Innan du slänger grenuttaget kan du ju öppna det och se om det syns vad som har hänt, nyfiken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, thomcats sade:

Tack. Jag vet inte om denna MiniPC stöder en Crash-free BIOS, men skall ta reda på det. Vad gäller backup-batteriet, så är det ju inte goda nyheter, men är ju tydligen bara relevant om ovan kriterium finns på plats. 

Jag har inte hittat något om detta på Asus hemsida. Bruksanvisningen tar inte upp särskilt mycket och det gäller i synnerhet BIOS. Inte har jag hittat något om det på andra sidor heller.

Batteriet på ditt moderkort sitter undertill, när du öppnar lådan. Där sitter även grafikkortet. För att komma åt batteriet måste du skruva loss lite fler delar i lådan innan skruvarna för moderkortet kan lossas. 
Några kablar skall också lossas. Därefter kan moderkortet lyftas ur lådan och vänder man på moderkortet kommer man åt batteriet.

Det är är utanför ämnet men kan vara en bra upplysning. 
Nu är vi tillbaka till ursprungsproblemet, att få tillbaka en synlig ikon för Skärmklippverktyget. 😀

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Cecilia sade:

Bra :) men din dator kan inte dra så mycket ström att det orsakar skada i ett grenuttag eftersom datorns nätaggregat är så svagt jämfört med de 16 A som grenuttaget ska vara gjort för.

Innan du slänger grenuttaget kan du ju öppna det och se om det syns vad som har hänt, nyfiken ;)

Grendosor av modernt snitt är mycket svåra, om ens möjliga, att öppna. I de fall som det syns skruv är det antingen skruv med trekantsspår (specialmejsel krävs) eller skruv som enbart går att skruva i. Skallen på skruven är utformad så att det inte finns stöd för en skruvmejsel åt motsolshållet. 🙃

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, X-Men sade:

Jag har inte hittat något om detta på Asus hemsida. Bruksanvisningen tar inte upp särskilt mycket och det gäller i synnerhet BIOS. Inte har jag hittat något om det på andra sidor heller.

Batteriet på ditt moderkort sitter undertill, när du öppnar lådan. Där sitter även grafikkortet. För att komma åt batteriet måste du skruva loss lite fler delar i lådan innan skruvarna för moderkortet kan lossas. 
Några kablar skall också lossas. Därefter kan moderkortet lyftas ur lådan och vänder man på moderkortet kommer man åt batteriet.

Det är är utanför ämnet men kan vara en bra upplysning. 
Nu är vi tillbaka till ursprungsproblemet, att få tillbaka en synlig ikon för Skärmklippverktyget. 😀

Tack för all info. Jag kommer i det längsta att försöka slippa skruva isär datorn. 😱☠️

Och PRECIS! Nu måste jag leta vidare efter Snipping tool. Jag hade bara hunnit igenom hälften av alla förslag i Cecilias länk nr 1, när incidenten igår hände, och den skall jag beta vidare på. 😄✂️

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off topic:

Lägger upp tre bilder, på några av mina grendosor, som visar "skruvarna" som håller ihop kåpor på tre olika fabrikat av grendosor.
För att öppna dem måste man antingen bryta sönder dem eller slå sönder dem då "skruvarna" inte går att lossa.

57FFA5CE-0B89-4510-BBC3-524AEAF4A01D.jpeg.3736e6bc3d9a6156f4c44aac924b3486.jpeg


5188998D-2701-4D10-9FFF-3DBB6D1FB67A.jpeg.884be1af20c692135a9a791ba250fc5a.jpeg

 

FA7AB00A-8B56-409E-9FF2-AA57D10AD6AB.jpeg.9da864d708f1de752ea12ade5d02879a.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

X-Men skrev: "Off topic:

Lägger upp tre bilder, på några av mina grendosor, som visar "skruvarna" som håller ihop kåpor på tre olika fabrikat av grendosor.
För att öppna dem måste man antingen bryta sönder dem eller slå sönder dem då "skruvarna" inte går att lossa."

 

Oh HUUUU så hemskt! 😯😏 Jag misstänkte faktiskt det. Det är inte meningen att vi skall kunna gå in och peta i elektroniken. Det skall bli elektroniskt skrot istället. Ja, ja! 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en liten lustig detalj, som jag ser hända då och då, och som jag lyckats fånga på bild.

Jag spelar ibland spel, som jag har i helskärmsläge. När jag avslutar ett sådant och stänger ned det, så kan jag se att Skärmklippverktyget har "lånat" ikonen för detta spel. Klickar jag på den ikonen, så öppnas inte spelet igen, utan det är fortfarande Skärmklippverktyget, som ligger där under. Ikonens bild ligger kvar där i aktivitetsfältet, tills jag gör nästa kommando i datorn och utför andra åtgärder. Det är alltså bara en kort stund, som det händer.

 

förklädd ikon.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2023-06-23 at 21:54, thomcats sade:

Ända sedan jag gick över till Windows 11 har jag haft en ikon av Skärmklippverktyget - Snipping Tool - i aktivitetsfältet eftersom jag ofta använder det och vill ha det mycket snabbt tillgängligt. Det har funkat utmärkt fram till Windows sista uppdatering tisdag 13 juni/onsdag 14 juni. Då försvann ikonen från aktivitetsfältet och lämnade endast en svart fyrkant kvar - se bifogad bild.
...
... och högerklickar man på den, så står att den är fäst i aktivitetsfältet.
...
 ... och jag har tagit bort ikonen från aktivitetsfältet och satt dit den igen.

 snippingtool.jpg.b79e2bdd8ebd94630226dddb2f49fb5f.jpg

Ikonen, den svarta fyrkanten, har ett streck under vilket visar att programmet/appen är igång. Av det kan man inte veta om ikonen är fäst i aktivitetsfältet eller om ikonen visas bara för att programmet är igång. Det är alltså bara en tolkning utifrån bilden.

Så undrar jag över det om att det står att den är fäst i aktivitetsfältet. "Fäst i aktivitetsfältet" står det när den går att fästa (vid högerklick), är den redan fäst står det "Ta bort från aktivitetsfältet". Bara en kommentar efter att du skrev att det står att den är fäst.

Ett par saker som eventuellt kan ge några ledtrådar.
Vad händer med den dolda ikonen, och svarta fyrkanten, om du flyttar den ikon som finns precis till vänster, eller den till höger, till den andra sidan om ikonen (klicka, dra och släpp). Fast sökfältet går väl inte att flytta, om det fortfarande ser ut som i bilden.

En annan sak är att titta i mappen där aktivitetsfältets ikoner finns, de som är fästade. Av någon anledning ser jag inte alla de som jag har fästade, men kan kanske ge någon ledtråd i alla fall. Det kan underlätta om man anger att "Dolda objekt" ska visas.
Skriv shell:User Pinned\Taskbar i adressfältet i ett mappfönster och tryck retur så öppnas mappen med aktivitetsfältets ikoner. Obs, det ska stå user, byt inte till namnet för användarkontot.
Det går också att trycka Win+R och där skriva in samma sträng.

Blev förvånad över att mappen/mapparna finns i mappen "Quick Launch" (...\Quick Launch\User Pinned\TaskBar). Snabbstartfältet finns inte med i Windows 10/11, men går att lägga till om man så önskar. Men även om det inte gjorts så finns tydligen mappen kvar för att hysa aktivitetsfältets ikoner.

Artiklarna fungerar nog också för Windows 11
taskbar - Where are the task bar icons stored on Windows 10 - Super User
Taskbar folder does not contain all pinned items - Microsoft Q&A

Tar också med länkar till info om det gamla snabbstartfältet, om det kanske intresserar någon.
How to Add the Quick Launch Toolbar in Windows 10 (lifewire.com)
Få tillbaka Snabbstartsfältet (Quick Launch) i Windows 10 | enkelteknik.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att fästade ikoner i aktivitetsfältet ändrar utseende händer varje gång jag installerar en ny version av det program som ikonen tillhör. Då brukar jag bara ta bort ikonen..

 image.png.76a7321151d297a0fe2c76feafc08023.png

..starta programmet på annat sätt och välja att fästa i aktivitetsfältet.

Just skärmklippsverktyget har jag dock inte fäst i aktivitetsfältet eftersom jag aldrig använder det. Jag använder i stället Ksnip och det aktiverar jag med PrintScreen-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, ChristerE sade:

Ikonen, den svarta fyrkanten, har ett streck under vilket visar att programmet/appen är igång. Av det kan man inte veta om ikonen är fäst i aktivitetsfältet eller om ikonen visas bara för att programmet är igång. Det är alltså bara en tolkning utifrån bilden.

Så undrar jag över det om att det står att den är fäst i aktivitetsfältet. "Fäst i aktivitetsfältet" står det när den går att fästa (vid högerklick), är den redan fäst står det "Ta bort från aktivitetsfältet". Bara en kommentar efter att du skrev att det står att den är fäst.

Ett par saker som eventuellt kan ge några ledtrådar.
Vad händer med den dolda ikonen, och svarta fyrkanten, om du flyttar den ikon som finns precis till vänster, eller den till höger, till den andra sidan om ikonen (klicka, dra och släpp). Fast sökfältet går väl inte att flytta, om det fortfarande ser ut som i bilden.

En annan sak är att titta i mappen där aktivitetsfältets ikoner finns, de som är fästade. Av någon anledning ser jag inte alla de som jag har fästade, men kan kanske ge någon ledtråd i alla fall. Det kan underlätta om man anger att "Dolda objekt" ska visas.
Skriv shell:User Pinned\Taskbar i adressfältet i ett mappfönster och tryck retur så öppnas mappen med aktivitetsfältets ikoner. Obs, det ska stå user, byt inte till namnet för användarkontot.
Det går också att trycka Win+R och där skriva in samma sträng.

Blev förvånad över att mappen/mapparna finns i mappen "Quick Launch" (...\Quick Launch\User Pinned\TaskBar). Snabbstartfältet finns inte med i Windows 10/11, men går att lägga till om man så önskar. Men även om det inte gjorts så finns tydligen mappen kvar för att hysa aktivitetsfältets ikoner.

Artiklarna fungerar nog också för Windows 11
taskbar - Where are the task bar icons stored on Windows 10 - Super User
Taskbar folder does not contain all pinned items - Microsoft Q&A

Tar också med länkar till info om det gamla snabbstartfältet, om det kanske intresserar någon.
How to Add the Quick Launch Toolbar in Windows 10 (lifewire.com)
Få tillbaka Snabbstartsfältet (Quick Launch) i Windows 10 | enkelteknik.se

 

Hej!

Och tack för ditt intresse och dina råd och länkar,

Jag kan säga det att Skärmklipparens ikon är fäst i aktivitetsfältet och i startmenyn. Högerklickar jag på den svarta rutan i aktivitetsfältet, så kan jag få möjlighet att ta bort ikonen därifrån. Den riktiga ikonen syns bl a i startmenyn och under datorns alla appar. Men den finns inte längre att se bland de appar, som enligt datorns inställningar är dolda eller visas i aktivitetsfältet. Det gjorde den förut. Jag kör för övrigt alltid med "Visa alla Dolda Objekt" i alla lägen. Det underlättar när man har problem.

Jag skall nu titta på dina länkar och se om där finns någon åtgärd, som jag ännu inte gjort och som kan vara värd att pröva och jag återkommer senare med resultat på detta. 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mikael63 sade:

Att fästade ikoner i aktivitetsfältet ändrar utseende händer varje gång jag installerar en ny version av det program som ikonen tillhör. Då brukar jag bara ta bort ikonen..

 image.png.76a7321151d297a0fe2c76feafc08023.png

..starta programmet på annat sätt och välja att fästa i aktivitetsfältet.

Just skärmklippsverktyget har jag dock inte fäst i aktivitetsfältet eftersom jag aldrig använder det. Jag använder i stället Ksnip och det aktiverar jag med PrintScreen-knappen.

Hej!

Och tack för ditt inlägg. Jag kan säga att jag helt avinstallerat Skärmklippverktyget från datorn och därefter laddat ned en ny version från MS Store. Efter nyinstallation har ingenting förändrats, tyvärr. Jag har programmet i startmenyn och det syns också i datorns alla appar. På båda ställena syns den med rätt ikon. I aktivitetsfältet fortsätter den att gömma sig under en svart fyrkant. 

Jag använder Skärmklipparen varje dag ungefär som man använder en penna vid skrivbordet. Det är fråga om notiser jag vill behålla eller delar av en bild; väldigt ofta också detaljinformation vid online-köp, som inte alltid finns kvar när betalningen är genomförd m.m. sådant. Jag har också ett större klippverktyg, som gör så mycket mer, men det har jag inte i aktivitetsfältet alls. Det är för stort för de små uppgifter Skärmklipparen hjälper mig med. 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, thomcats sade:

Jag kan säga att jag helt avinstallerat Skärmklippverktyget från datorn och därefter laddat ned en ny version från MS Store. Efter nyinstallation har ingenting förändrats, tyvärr.

Stämmer ju med min beskrivning, det som händer hos mig.

40 minuter sedan, thomcats sade:

Högerklickar jag på den svarta rutan i aktivitetsfältet, så kan jag få möjlighet att ta bort ikonen därifrån.

Har du gjort det? (sorry om jag inte läst alla inlägg tidigare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mikael63 sade:

Stämmer ju med min beskrivning, det som händer hos mig.

Har du gjort det? (sorry om jag inte läst alla inlägg tidigare)

Ja, precis så. Jag avinstallerade Skärmklippverktyget helt och hållet från datorn, laddade ned en ny version från MS Store och installerade den. Vad gällde ikonerna, så blev det inte någon skillnad alls. Den riktiga ikonen syns i startmenyn och bland datorns appar - se bifogade filer - men är fortfarande dold i aktivitetsfältet - se post nr 1 i denna tråd.

Jag har tappat räkningen på hur många åtgärder jag försökt göra för att lösa problemet och ingenting hjälper så här långt. Fick ned sista uppdateringen i natt också och det gjorde ingen skillnad heller. Möjligen kan man hoppas på att Microsoft löser detta problem med en uppdatering senare i sommar eller i början av hösten.

 

startmeny.jpg

bland apparna.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...