Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Vilken är er favorit torrent klient? På det har jag bara ett svar. µTorrent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 uTorrent jag med Snabb, liten, problemfri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sparky Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 µTorrent såklart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
work Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 BitSpirit såklart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzyman Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Hej på er alla!Jag använder BitComet.Fungerar bra och är snabb med sina nedladdningar,är på svenska också.Har använt BitComet i flera år utan några problem! Mvh.Ozzyman 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 uTorrent som också är på svenska och behöver inte heller installeras, om man väljer den versionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olivier Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 µTorrent, vill lägga till 1.8 (snyggare, behändigare än 1.7) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eda Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Eftersom jag kör ubuntu blir det transmission. Fungerar hur bra som helst. Eda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Är det bara jag som kör BitLord?... har alltid funkat bra för mig, även i Vista. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jag kör Azureus. Kan någon berätta vad det är för skillnad mellan den och µTorrent som på detta forum verkar vara överlägset vanligast. Nu frågar jag inte i första hand efter en massa tekniska specifikationer, utan helt enkelt skillnader i funktionalitet. Har någon erfarenhet av båda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Jag kör Azureus. Kan någon berätta vad det är för skillnad mellan den och µTorrent som på detta forum verkar vara överlägset vanligast. Nu frågar jag inte i första hand efter en massa tekniska specifikationer, utan helt enkelt skillnader i funktionalitet. Har någon erfarenhet av båda? µTorrent är bra mycket processorsnålare än Azureus. Du kör 30 torrentar samtidigt utan att märka nåt på processorkraften. µTorrent slår alla klienter på den punkten. Dessutom är den enormt bra upplagd och smidig att använda. Testa själv får du se. http://www.utorrent.com/ Först körde jag ABC, sen hittade jag Bitcomet. Sen var det en kompis som visade mig µTorrent, som sedan dess har varit nr 1 för min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 µTorrent är bra mycket processorsnålare än Azureus. Du kör 30 torrentar samtidigt utan att märka nåt på processorkraften. µTorrent slår alla klienter på den punkten. Dessutom är den enormt bra upplagd och smidig att använda.Testa själv får du se. Det ska jag göra! LionKing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 uTorrent portable. Enkel, svensk, funkar kanon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 Azureus är rätt slö och kräver mycket minne. En sak som ligger i grund för detta är att den är skriven i ett språk som heter Java. Java körs inte direkt av proccessorn utan ligger som ett lager mellan programmet och processorn vilket gör det långsammare och mycket mera minneskrävande. Dessutom har Javas grafiska bibliotek, Swing, enorma brister som verkligen drar ner prestandan på grafiska program. En av anledningarna till att jag inte längre gör saker för Java. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted June 17, 2008 Share Posted June 17, 2008 µTorrent var så pass bra att teknologin blev uppköpt av Bittorrent. Numera är Bittorent (officiella) klienten och µTorrent samma program. Med några smärre kosmetiska skillnader. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eCh Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Utorrent, på svenska kör jag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Oj vilken gammal tråd som grävdes upp. Jag kör iaf också uTorrent, på engelska dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 På svenska eller engelska, stavas väl namnet lika, µTorrent Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 µ = micro = Alt+0181 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Eller AltGr + M, för oss som är lata. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 Alt+230 går tydligen också bra... ...en bra sida förövrigt... http://www.alt-codes.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 µTorrent på svenska för mig också... ett givet val. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted October 26, 2010 Share Posted October 26, 2010 µTorrent (på engelska) är det självklara valet även för mig. Tar vare sig plats eller resurser från datorn och innehåller alla funktioner som behövs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted October 29, 2010 Share Posted October 29, 2010 Jag kör µTorrent 2.0 det är den senaste versionen. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Opptokoppter Posted October 30, 2010 Share Posted October 30, 2010 Har kört tidigare med LimeWire som använder Gnutella, mångsidig på många sätt men kräver ganska lång laddningstid & resurser. Finns en liknande efterföljare också SkyDownloader. Tillsvidare får de nu bli µTorrent till de lilla som laddas ner främst open source. Smidigt program Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts