Gå till innehåll

Använder du Internet Explorer 6 fortfarande?


Webbläsarfråga...  

38 medlemmar har röstat

  1. 1. Använder du Internet Explorer 6 fortfarande?

    • Ja
      3
    • Nej
      35


Recommended Posts

Det är visserligen en klar minoritet som använder IE6 men ändå så används IE6 för inte mindre än cirka 300 000 sidvisningar per månad (statistik taget från februari 2009) på alltomxp.se.

Oavsett vad man tycker om IE så måste de hör IE6 användarna tvingas till att uppgradera, absolut effektivast är att sluta stödja IE6.

Det finns sedan tunga skäl att inte visa någon pardon mot den här sorgliga skaran användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STATISTIK? = Vem på forumet har IE6:?

Jag har IE6 i Windows 2000.

Kanske ska tillägga att Windows 2000 inte är det OS jag kör dagligen, men jag gillar utseendet i W2K.

Det finns sedan tunga skäl att inte visa någon pardon mot den här sorgliga skaran användare.

Blir det nackskott? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har IE6 i Windows 2000.

Kanske ska tillägga att Windows 2000 inte är det OS jag kör dagligen, men jag gillar utseendet i W2K.

Det är ju också den senaste versionen för W2k. SP1 är det väl?

XP kan ju se ut som 2k, om man vill. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det inte fullt så enkelt. IE7 stöds ju inte alls på Windows 2000 och vissa organisationer, till exempel svenska försvaret, har höga krav på säkerhets och att mjukvaran som används är väl testad. Jag vet inte hur det är i fallet med IE men det vara bara ett litet exempel på att man inte kan stänga ute någon om man inte har rätt version av en webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kunder som använder ie6 på xp, av ren lättja och de vägrar att byta...

Det skapar sysselsättning iaf :P

Och jag vet en del som använder IE6 av ren tjurighet, för att dom "inte gillar" IE7! ...dom skall få betala nästa gång dom ber om hjälp! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är det inte fullt så enkelt. IE7 stöds ju inte alls på Windows 2000 och vissa organisationer, till exempel svenska försvaret, har höga krav på säkerhets och att mjukvaran som används är väl testad. Jag vet inte hur det är i fallet med IE men det vara bara ett litet exempel på att man inte kan stänga ute någon om man inte har rätt version av en webbläsare.

Jo jag tror det är ganska enkelt om man slutade stödja IE6 på x antal siter samtidigt.

Svenska försvaret är ju ett dåligt exempel eftersom de redan valt RedHat så då kan de ju direkt byta till Firefox 3 kan man tycka... ;)

Det skulle vara intressant om du gjorde x stickprov bland IP adresserna och kollade var de kommer ifrån, privat eller företagsanvändare !

Jag misstänker att det finns massvis som kör med WindowsUpdate blockerat av något tjofs.. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan man ju informera sin IT-chef om att det finns moderna alternativ till IE som funkar på Windows 2000.

Nu har man ju en chef som av ren tjurighet ska stanna kvar på IE6... Jag vill ju ha FF som hemma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har man ju en chef som av ren tjurighet ska stanna kvar på IE6... Jag vill ju ha FF som hemma

Då får jag beklaga, men det är ju just sådana man vill få att vakna genom att helt sonika sluta stödja IE6 så de inte har något val.

För övrigt förkortas det Fx och inte FF, om det var Firefox du menade vill säga. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Använder du Internet Explorer 6 fortfarande?

Nej verkligen inte.

I Win XP är IE7 installerad av säkerhetsskäl. I Win 7 så är då förargliga IE8 beta installerad.

Men ingen av dessa webbläsare används. Utan här är det enbart FireFox som gäller.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade på Karlstads Kommun inte för länge sen. Alla deras datorer inklusive skolor och andra organisationer som är knutna till deras nätverk använder fortfarande Internet Explorer 6.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag beklaga, men det är ju just sådana man vill få att vakna genom att helt sonika sluta stödja IE6 så de inte har något val.

För övrigt förkortas det Fx och inte FF, om det var Firefox du menade vill säga. ;)

haha tack tack, tur att jag personligen inte drabbas utan det är jobbet skälv som får lida, men men.

Hehe japp firefox är det jag menar .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder IE6, dock enkom för en enda sida, nämligen en Outlook webmail som jag håller på att fasa ut. Jag tänker absolut inte byta till IE7 eller IE8. Jag är varken sorglig eller tjurig men "bloatware" är sorgligt och därför behåller jag IE6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...