DAson Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Jag brukar dricka Zoegas kaffe för det mesta förut var det Zoegas Mezzo Mellanrost brygg. Och nu är det Zoegas Skånerost Mörkrostat. Fyll på med dem kaffesorter som ni dricker. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasNilemo Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Jag brukar dricka Zoegas kaffe för det mesta förut var det Zoegas Mezzo Mellanrost brygg. Och nu är det Zoegas Skånerost Mörkrostat. Fyll på med dem kaffesorter som ni dricker.//DAson gårdagens kok kaffe som stått och surnat lite.. en skopa till bara för att väcka liv i det och på med vatten igen, mmm Märke? helt ovidkomande, bara man kokar det så blir det gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 gårdagens kok kaffe som stått och surnat lite.. en skopa till bara för att väcka liv i det och på med vatten igen, mmmMärke? helt ovidkomande, bara man kokar det så blir det gott. ...örk... Nä, nybryggt Gevalia ska det vara. Ska vara bra om man får oväntat besök också... det har jag sett på reklam... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Jag föredrar te! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 På morgonen föredrar jag te, annars följer jag jantelagen och använder Gevalia eller om jag ska bjuda... Löfbergs Lila.. den billiga sorten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raven_Crystal Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Arvid Nordqvist eller vad det heter, det e fint det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 På morgonen föredrar jag te, annars följer jag jantelagen och använder Gevalia eller om jag ska bjuda... Löfbergs Lila.. den billiga sorten Jag föredrar oxå te på morgonen, men om det bara måste vara kaffe så då ska det vara Gevalia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Oftast Zoega men vilket mörkrost som helst duger. Stark kaffe med mjölk förståss. Perkulator bryggare använder jag sedan många år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Zoegas Skånerost... med socker... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Löfbergs eller Gevalia och synd att det inte är extrapris oftare för här bälgar vi i oss kaffe flera ggr om da`n :-D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Jag gillar mörkrostat. Gevalia "India Malbabar" har blivit min favorit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jabba Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Gevalia Bistro kör vi med Tro jag dricker ca 10 koppar om dagen Kan det vara bra ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Köper mest Zoegas Mollbergs blandning (Röda mörkrosten) Precis köpt mig en rejäl bryggare också som jag länge velat ha. MoccaMaster KB 741 Svart Den brygger riktigt gott kaffe All handmade!!! Kika här http://www.moccamaster.se/ Bild på bryggaren http://www.moccamaster.se/bilder_highres/m...bline_svart.jpg Retro ja och stilren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Har nog aldrig smakat något bättre än en dubbel ristretto (ristretto = espresso med halva mängden vatten = extra stark espresso) med nymalet kaffe av denna sort: http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=10%2D11025 (Finns ett par andra utmärkta sorter också på Kaffegrossisten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Precis köpt mig en rejäl bryggare också som jag länge velat ha. MoccaMaster KB 741 SvartDen brygger riktigt gott kaffe. Finns ingen bättre bryggare. Köpte min för 8 år sedan. Kaffesorten ska vara Classic ECO, som är KRAV-märkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Cikoriakask, för att få bort kaffe och spritsmaken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LionKing Posted April 12, 2009 Share Posted April 12, 2009 Precis köpt mig en rejäl bryggare också som jag länge velat ha. MoccaMaster KB 741 SvartDen brygger riktigt gott kaffe En bra bryggare är A och O när det gäller att få gott kaffe. Och Moccamaster är ju kaffebryggarnas Rolls Royce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 En bra bryggare är A och O när det gäller att få gott kaffe. Och Moccamaster är ju kaffebryggarnas Rolls Royce. Jag håller med fullständigt !! Här ser ni min gamla trotjänare "Gamla Bettan Philips". Lägg noga märke till den jämna vattentillströmningen till filtersystemet ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slaggprodukt Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 Jag brukar dricka Zoegas kaffe för det mesta förut var det Zoegas Mezzo Mellanrost brygg. Och nu är det Zoegas Skånerost Mörkrostat. Fyll på med dem kaffesorter som ni dricker.//DAson Jag sippar mest arabiskt kaffe med kardemumma samt lyxar till det med mintsirap om andan faller på. Maatouk är namnet. http://futurism2point0.wordpress.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
L-L Posted April 13, 2009 Share Posted April 13, 2009 ...och kaffet dricker jag gjort av denna lilla sak: http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=65%2D31032, i en sådan här kopp: http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=30%2D31105 Så, nu vet ni allt om mina vanor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted April 14, 2009 Author Share Posted April 14, 2009 Jag dricker inte bara Zoegas Mörkrost Skånerost det kan ävan bli Mezzo Mellanrost brygg. Och även Cappuccino, Kokkaffe och även Pressokaffe om jag blir bjuden så gör jag det. Paasande att fråga om vad ni dricker för kaffe på denna del på forumet Café! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabio Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Arvid Nordqvist mellanrost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morno Posted April 14, 2009 Share Posted April 14, 2009 Ingen! dricker inte kaffe.. är 100% nykterist! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Tja, det går bra med det mesta här. Jag dricker nog alla kaffesorter, tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Finns det någon sort som botar baksmälla. ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts