Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Lyckos er man kanske ska ta och installera Windows 8.1 för midi enheten funkar där med den har jag visat förr kanske ska ta och visa den igen.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Det kom en säkerhetsuppdatering inatt... efter den fungerar inte Store. Den startar och man ser loggan men sen stänger det ner. Någon som vet hur man går vidare?

 

Jag fick lite bekymmer med min dator blev sirap, gjorde 2 omstarter sen var den normal igen. Store fungerar hur bra som helst för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade loggboken och hittade detta:

 

Felet uppstod i programmet med namn: WinStore.Mobile.exe, version 2015.7.20.2, tidsstämpel 0x55ad7e89
, felet uppstod i modulen med namn: twinapi.appcore.dll, version 10.0.10240.16393, tidsstämpel 0x55a9ce5d
Undantagskod: 0xc000027b
Felförskjutning: 0x000000000006684f
Process-ID: 0x218
Programmets starttid: 0x01d0c4470fd56bc1
Sökväg till program: C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_2015.7.20.0_x64__8wekyb3d8bbwe\WinStore.Mobile.exe
Sökväg till modul: C:\Windows\System32\twinapi.appcore.dll
Rapport-ID: c2aafd14-0327-493a-a903-7827769c37d3
Fullständigt namn på felaktigt paket: Microsoft.WindowsStore_2015.7.20.0_x64__8wekyb3d8bbwe
Program-ID relativt till felaktigt paket: App

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du inloggad på ditt microsoftkonto när du fick uppdateringen. Läste någonstans att om man ska få alla uppgraderingar så måste du vara installerad med ditt microsoftkonto. Är din Win 10 aktiverad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inloggad, självklart.

Ja, har en uppgraderad 8.1 till 10240 fullt aktiverad.

Har gått ur Insider

Jag verkar inte vara den enda som har fått problem... men det verkar inte ha med nattens uppdatering att göra.

Har kört WSRepair utan framgång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå tillbaka en återställningspunkt och kör uppdateringen igen

 

Eller vet inte om det går ta bort en uppgradering, är ju enklast om det går

Någon här borde veta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visade sig INTE vara uppdateringen. Avinstallerade men ingen skillnad.

 

Gjorde en systemåterställning och då fungerade det. Därefter, innan jag körde Windows Update, så körde jag en uppdatering av installerade appar... Store var en av apparna som uppdaterades och naturligtvis stängde Store ner sig under sin egen uppdatering. Efter det fungerade det fortfarande. Därefter kördes Windows Update och allt fungerar därefter.

 

Då får man ju ransaka sig själv. Vad har jag gjort själv som kan ha orsakat problemet?

 

2 saker... en installation av Intellimouse programvara (Microsofts egen programvara till min MS Sculpt Bluetooth Mouse) och en standardrensning med CCleaner. Då CCleaner rensar cachen till Store avsedd för Windows 8 så KAN det vara boven i dramat, då den är annorlunda i 10:an. Inget jag fått bekräftat men jag har mina aningar att det kan vara problemet.

 

Allt verkar fungera nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Partner OEM dator tillverkarna har fått build 10240.16384.th1  Samma som indsiders har fått.  

Jag har efter de senaste uppdateringarna på min dator build 10240.16393.th1

 

Det innebär att min build är högre/nyare än vad många nya datorer kommer att levereras med strax efter den 29/7.

Tillverkarna har ju förstås tillgång till samma uppgraderingar som vi andra och kanske hinner med att installera patchar innan dom levereras. 

 

Microsofts arbete med nya build kommer att fortsätta i all evighet (nästan) tror senaste är 10504.

Build  över 10500 är th2 och kan komma att ingå i ett större uppgraderings paket till våren 2016.    Vid  namn: threshold 2, th2 eller Spring 2016 men det kanske kommer ändras B)

 

För oss som redan kör med build 10240 oavsett om man är insiders eller inte kommer 29/7 att vara som vilken dag som helst och inget speciellt kommer att ske.

 

 

 

edit:

Jag råkade komma över en eng. ISO från OEM dator tillverkarna och efter att jämfört SH-1 värdet med ett HashTools,

så kan jag säga att värdena stämde till 100 % jämfört med Esd filen som gick till insiders.   (build 10240.16384.th1)

Men det visste vi ju redan eller hur :D    PS. den fungerar väldigt bra på min dator.  ISO n innehåller både Home och Pro  B)

(Min egen ISO version är med svenskt språkpaket integrerat,  LGJ edition)

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste att den första stora uppgraderingen har arbetsnamnet  "Redstone" Så Byggerna som kommer nu till dom som är kvar i insidergruppen kommer till det Bygget 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, kommer build 10240 exempelvis att uppdateras automatiskt till det senaste,​när det kommer någon ??

Var kan man se, vilken man har ??

Lasse B

 

Du har ju nu Skarp version av Windows 10

Du får automatiskt uppgraderingar så du har det senaste.

 

 

Builden är fortfarande 10240 men siffrorna efter ändras lite

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fråga, kommer build 10240 exempelvis att uppdateras automatiskt till det senaste,​när det kommer någon ??

Var kan man se, vilken man har ??

Lasse B

 

Vill du se hela build informationen så :

Klicka på Start, skriv regedit och tryck på Enter för att öppna Windows-registret navigera till registernyckeln– HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

 

Lite mindre info så sök på "winver" och kör som admin.

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

GOOOD MOOOORNING  på er, Inlägg 785 uppdaterat B)  

(En liten hyllning till Robin Williams som gick bort förra året)

 

post-15723-0-78769700-1437632003.gif

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett bekymmer

Mitt Windows 10 Pro tar hem grafikdrivrutin till Geforce GTX 780

efter uppdateringen så flimmrar skärmen

går till Nvidias hemsida o tar hem drivrutiner för Windows 10 och allt blir ok

Sen kommer den här uppgraderingen tillbaka i WU och jag får in drivrutinen igen

Går det inte stoppa på något sätt att få in en drivrutin i WU?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Viktig och bra info, tyvärr bara på engelska.

 

 

 

No RTM for Windows 10, Microsoft Says          

 

https://www.thurrott.com/windows/windows-10/4797/no-rtm-for-windows-10-microsoft-says

 

 

 

 

Windows 10 Build 10240 is what you'll find on Windows 10 PCs

 

http://www.pcworld.com/article/2951398/windows/windows-10-build-10240-is-what-youll-find-on-windows-10-pcs.html

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har ett bekymmer

Mitt Windows 10 Pro tar hem grafikdrivrutin till Geforce GTX 780

efter uppdateringen så flimmrar skärmen

går till Nvidias hemsida o tar hem drivrutiner för Windows 10 och allt blir ok

Sen kommer den här uppgraderingen tillbaka i WU och jag får in drivrutinen igen

Går det inte stoppa på något sätt att få in en drivrutin i WU?

 

Har du testat ?

 

Kontroll panelen, system,  avancerade systeminställningar, maskinvara, inställningar för enhetsinstallation, välj själv.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack Lasse

Visste inte om den funktionen

Men det som är kul i denna branch är att man alldrig blir fulllärd

Det finns alltid nya saker att lära sig

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog steget fullt ut och kör nu windows 10 pro på båda våra datorer. Det ena som insider med microsoft konto och den andra som ej insider med lokalt konto. Kan inte se att det är någon skillnad på vilka uppdateringar jag får på de olika datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog steget fullt ut och kör nu windows 10 pro på båda våra datorer. Det ena som insider med microsoft konto och den andra som ej insider med lokalt konto. Kan inte se att det är någon skillnad på vilka uppdateringar jag får på de olika datorerna.

 

Skillnaden kommer om ett tag, datorn du är insider på så kommer det att komma nya byggen som ska testas ut till den första stora uppgraderingen.

 

Turbopump, Jag har gjort som dig, Min workstation så kör jag skarpt och är inte med i insiderprogrammet

Men på min laptop så stannar jag kvar som insider, Jag tycker om att testa nya grejor så det är anledningen till detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska build 10240 komma som uppdatering? Har inte riktigt fått klarhet i detta. Till min testdator kom den, men inte till min ordinarie. Där är jag kvar på 10166. Letar jag efter uppdateringar står det att "Din enhet är uppdaterad". Andra uppdateringar kommer, så som drivrutiner och annat smått så själva uppdateringen torde det alltså inte vara något fel på.

På båda är jag inloggad med MS-samma konto, men det har väl ingen betydelse eller...? Uppdatering 10162->10166 funkade på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...