Gå till innehåll

Windows Update fungerar inte


LionKing

Recommended Posts

Det kan också vara så att dina registerinställningar är ändrade av någon orsak..

Här är en export från min dator.. 

Ladda hem och dubbelklicka på den.. Starta om datorn och testa om den hjälpte dig.

 

Du måste ha adminrättighet i registret för att den ska fungera..

 

Hur får jag den till registret, det är ett vanligt textdokument? Jag har en .reg-fil vars innehåll ser lika ut och som jag försökt skriva till registret redan igår (står om det i mitt första inlägg), men det står att det "inte går att skriva till registret eftersom en del nycklar är öppnade av systemet eller andra processer".

Hur får jag adminrättigheter i registret? Har jag det hela tiden eftersom jag är inloggad på adminkonto, eller måste jag sätta på det skilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat med .reg-filen jag fick av Venoms, men nej. Inte heller fungerade det med en annan liknande fil som en annan med samma problem blev hjälpt av på Symantec/Nortons supportforum som jag råkade snubbla över vid googlande.

 

Det verkar vara något mycket korrupt i min dator, så jag ska testa att uppgradera till Windows 8/8.1, och hjälper inte det så blir det ominstallation av Windows 7, för andra gången på tre veckor. :(

 

Tack igen en gång alla ni snälla som lagt tid på att försöka hjälpa mig!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Problemet är "löst". Jag installerade just Windows 10 insider preview på Windows 7, och nu startar BITS och WU som de ska. Nåja, någon lösning i ordets rätta bemärkelse på problemet är det förstås inte. Och inte att rekommendera för gemene man - eller kvinna - med ett fungerande system. Men eftersom jag kom fram till att mitt problem inte kunde lösas med annat än en ominstallation, med allt vad det innebär av installation av alla program osv, så beslöt jag mig för det här. Nu har jag alla program kvar och ännu har jag inte ångrat mig. Ingen katastrof, det jag hunnit göra på 20 minuter funkar utom Aktivitetshanteraren.

 

Tack ännu en gång till alla som hjälpt till med det ursprungliga problemet, som alltså är borta nu. ;)

 

EDIT:

Också Aktivitetshanteraren fungerar till 100%. Man skulle bara trycka på "Mer information". :P

Redigerad av LionKing
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...