eklov Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Enligt vad jag läst måste man använda sig av annan mediaspelare i W10, då Microsoft inte längre vill tillhandahålla en egen. Min kamera (en Sony) spelar in video i HD-kvalitet i form av mp4-filer. I VLC blir återgivningen fullt av pixlar, rutor och det hackar. I Windows Media Player visas filen i högsta kvalitet! Vilken spelare kan jag hitta som ersätter Windows Media Player? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Har du tittat i startmenyn eller i utforskaren under program Windows media player mappen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eklov Posted August 10, 2015 Author Share Posted August 10, 2015 Jag har inte uppgraderat ännu, jag förbereder mig noga innan. Ska jag ha en ny mediaspelare, tänkte jag pröva den innan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 (edited) Det finns i alla fall i Pro versionen tror även i Home Men är det en N version så finns det inte Testade nu en film i Full hd och mp4 och det fungerar helt utan hack Edited August 10, 2015 by Beldia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Windows Media Player finns i Windows 10, förutom då för N-varianter men då går det att ladda ner i stället. Det är Media Center som tas bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eklov Posted August 11, 2015 Author Share Posted August 11, 2015 TACK alla som svarat! Cecilia, du har hjälpt mig förut en gång (glömt vad det var). Nu är jag nära att våga ta steget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Håller tummarna för dig, släpp nu sargen! Skulle du få problem så tycker jag du ska testa K-Lite Codec Pack med Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC). Har fungerat med 99,9% av det jag spelat upp senaste 10+ åren och jag tycker den är mycket trevligare att ha att göra med än både Windows Media Player och VLC. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Windows Media Player finns i Windows 10, förutom då för N-varianter men då går det att ladda ner i stället. Det är Media Center som tas bort. Ursäkta frågan men vad är N-varianter för något MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beldia Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 (edited) Ursäkta frågan men vad är N-varianter för något MVH Göte Det finns t.ex win 8.1 Pro N är en bantad version utan mediaspelarre m.m Uppgraderar du från en sådan så får du windows 10 Pro N Är inte så vanligt med sådana versioner på konsumentmarknaden Edited August 11, 2015 by Beldia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Det finns t.ex win 8.1 Pro N är en bantad version utan mediaspelarre m.m Uppgraderar du från en sådan så får du windows 10 Pro N Är inte så vanligt med sådana versioner på konsumentmarknaden Ok, tydligen något liknande Starter Edition som fanns för W7 Tack för svaret /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LGJ Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 (edited) Ok, tydligen något liknande Starter Edition som fanns för W7 Tack för svaret /Göte Nej det inte alls någon sneak version av Windows, för många år sedan tvingade EC (EU) Microsoft att ta fram Windows versioner utan media för valfrihetens skull. Med N-utgåvorna av Windows kan du välja din egen mediespelare och program för hantering och uppspelning av ljud- och DVD-skivor och andra digitala mediefiler. Vill man ha MS Media-funktionspaket för Windows N så är det gratis att ladda ner. N-versioner har funnits sedan Vista tiden. N-utgåvorna av Windows finns i Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Irland, Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike. Edited August 12, 2015 by LGJ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Windows DVD-Spelare ersätter Windows Media Center. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 14, 2015 Share Posted August 14, 2015 http://daumpotplayer.com/download/ Använder jag.. fantastisk. Finns i x64 och 32bit gratis. Även portabel finns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taxileffe Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 Jag vet inte om jag känner mig lite smålurad. Det beror på om min clean install jag gjorde formatterade hårddisken. Jag vet inte om den gjorde en snabbformattering. Jag hade 8.1 med Media Center, och vad jag förstår kunde jag ha fått Windows DVD Player via Update, om jag hade upggraderat. Jag citerar Answers från MS: If you perform a clean install by formatting your disc rather than upgrade, you will not get the free app. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 http://daumpotplayer.com/download/ Använder jag.. fantastisk. Finns i x64 och 32bit gratis. Även portabel finns Tack Venoms, gjorde en clean install av Windows 10, då försvann möjligheterna att spela upp DVD. Tack vare dig har jag nu laddat ner Daumpotplayer. Ett fantastiskt program. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 30, 2015 Share Posted October 30, 2015 Jag säger som jag alltid gjort... K-Lite Codecpack. Då funkar all uppspelning i Windows 10 oavsett spelare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts