Gå till innehåll

Windows Media Player inte längre kvar i W10?


eklov

Recommended Posts

Enligt vad jag läst måste man använda sig av annan mediaspelare i W10, då Microsoft inte längre vill tillhandahålla en egen. Min kamera (en Sony) spelar in video i HD-kvalitet i form av mp4-filer. I VLC blir återgivningen fullt av pixlar, rutor och det hackar. I Windows Media Player visas filen i högsta kvalitet! Vilken spelare kan jag hitta som ersätter Windows Media Player?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns i alla fall i Pro versionen tror även i Home

 

Men är det en N version så finns det inte

 

 

Testade nu en film i Full hd och mp4 och det fungerar helt utan hack 

 

 

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller tummarna för dig, släpp nu sargen! :) 

 

Skulle du få problem så tycker jag du ska testa K-Lite Codec Pack med Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC). Har fungerat med 99,9% av det jag spelat upp senaste 10+ åren och jag tycker den är mycket trevligare att ha att göra med än både Windows Media Player och VLC. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Media Player finns i Windows 10, förutom då för N-varianter men då går det att ladda ner i stället. Det är Media Center som tas bort.

 

Ursäkta frågan men vad är N-varianter för något

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta frågan men vad är N-varianter för något

 

MVH

Göte

 

 

Det finns t.ex win 8.1 Pro N är en bantad version utan mediaspelarre m.m

Uppgraderar du från en sådan så får du windows 10 Pro N

 

Är inte så vanligt med sådana versioner på konsumentmarknaden

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns t.ex win 8.1 Pro N är en bantad version utan mediaspelarre m.m

Uppgraderar du från en sådan så får du windows 10 Pro N

 

Är inte så vanligt med sådana versioner på konsumentmarknaden

 

 

 

Ok, tydligen något liknande Starter Edition som fanns för W7

Tack för svaret

 

/Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tydligen något liknande Starter Edition som fanns för W7

Tack för svaret

 

/Göte

 

Nej det inte alls någon sneak version av Windows, för många år sedan tvingade EC (EU) Microsoft att ta fram Windows versioner utan media för valfrihetens skull.

Med N-utgåvorna av Windows  kan du välja din egen mediespelare och program för hantering och uppspelning av ljud- och DVD-skivor och andra digitala mediefiler.

Vill man ha MS Media-funktionspaket för Windows N så är det gratis att ladda ner. N-versioner har funnits sedan Vista tiden.

 

 

N-utgåvorna av Windows  finns i Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Island, Irland,

Italien, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien,

Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag känner mig lite smålurad. Det beror på om min clean install jag gjorde formatterade hårddisken. Jag vet inte om den gjorde en snabbformattering.

Jag hade 8.1 med Media Center, och vad jag förstår kunde jag ha fått Windows DVD Player via Update, om jag hade upggraderat. Jag citerar Answers från MS: If you perform a clean install by formatting your disc rather than upgrade, you will not get the free app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...