Gå till innehåll

Vad har ni för internetleverantör?


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX

1.Vad har ni för internetleverantör?

2.Har ni varit nöjda med service och drift?

Jag har Telia, och har haft i 3 år nu, på hela tiden har jag haft 2 eller 3 avbrott. Det kan man kalla stabilt. Visst finns det billigare leverantörer än Telia så det enda jag egentligen kan gnälla på är priset i så fall.

Sen finns det de som tycker att Telia är skräp i vanlig ordning men för mig har det funkat bra så här långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.  Telia.

2.  Det har fungerat utan avbrott sedan installation för drygt ett år sedan.

Jag har haft Bostream och Tele2 förut. De krånglade ofta speciellt med servicen.

Efter flytt till 'landet' med ny telefon indragning för ett år sedan så fanns endast Telia som leverantör.

Jag har telefon, TV och bredband och det har fungerat bra. Priset är konkurenskraftigt med tanke på

att man slipper allt service strul om något skulle hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

1. Tele2

2. Ja...visst har det händt några avbrott på 6 år, men helt acceptabla tider. En gång blev det ett avbrott på 10 timmar, men det var p.g.a av Mälarenergi (de som äger kablarna). Sen har ju dom bra pris: 10 Mbit upp o ner för 169 kr/ mån.

Betyg på Tele2: 8,5 av 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag har sedan december 2003 via fiber haft IP-Bolaget som senare köptes upp av Jacket AB som sedan köptes upp av Blixtvik AB och tyvärr så har supporten blivit sämre efterhand som bolaget bytt ägare, dock har dom lovat bättring,

MEN (och detta anser jag viktigast) deras driftstabilitet har hela tiden varit och är fortfarande helt outstanding. Inga avbrott som kan hänföras till leverantören, dock ett fåtal (c:a 2 per år) som får härröras till stadsnätsleverantören till vilken dom levererar Internet. Stadsnätet brukar brytas för service ibland på lördagsförmiddagar för att inte störa företagskunderna som också nyttjar stadsnätet och detta får man ju acceptera. Deras IP-telefoni är också helt suverän.

Prisbilden är 159:-/månad för 10/10 Mbit och 34:-/månad för IP-telefoni + samtalskostnader som ligger en bra bit under Telias. För 100/10 betalar vi 229:-/månad.

Dessutom har vi förhandlat ner priserna ytterligare via en förening men det är en sak mellan oss och Blixtvik.

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

1. BBB

2. Det har inte varit några fel på service och drift

Men tv tjänsten ger lite stillbilder och det verkar inte som om dom inte får bukt med det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

1. 3G turbo 7.2  mobilt kontantkort 300 kr/mån

2. Fungerar utmärkt  (inte värdens snabbaste förståss, har bara 3.6 där jag bor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Telia FiberLan

2. Fungerar utan anmärkning! Dock följer Telia den allmäna trenden bland storföretagen, och bygger nya monopol, i den fria konkurensens namn! Därav följer skamligt höga priser! Något som väl får sägas vara ett signum för Telia numera!  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Comhems bredband 250 kbit/s ner och 128 kbit/s upp.

Jo jag är nöjd med Comhem, det har varit något fel, men

det har åtgärdats. När Comhem ska uppdatera systemet så

gör de det nattetid man får ett mejl när de ska göra

uppdateringar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Telia

2. Sedan E-post "skandalen" så har allt funkat jättebra. Efter den så fick man ju ersättning, men för att Telia skulle kunna konkurrera sänkte man också priserna på bredband och delade ut checkar.

Bra att det heter 1-2MB nu, istället för "upp till 2MB". Bra initiativ från bolagen. Man får ju gratis anti-virus också.  ;)

Edit: Som sagt har jag 2MB och =0,3Mb upp. Enligt bredbandkollen har jag 21 ner och 0,4 upp! BUGG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har haft telia i cirka 3 år nu tidigare hade jag bredband via satellit (viasat) funkade det också men det blev rätt så dyrt eftersom man var tvungen att använda telefonledningen för uppströms trafik men det var iallafall bättre än telefonmodemet så när telia erbjöd bredband här långt in i grangärde finnmark så blev jag själaglad får nu ut 6,5 Mbit  ned och 0,8 Mbit upp det är väl helt godkänt har väl haft några avbrott men det har mest berott på att någon skogs maskin petat ner ledningen det konstigaste felet jag haft var for ett par år sedan då förbindelsen bröts ideligen varje em vid 5,6 tiden telias support kunde se att det var flera tusen avbrott per kväll men telia killen kunde sätta mig på rätt spår det visade sig att den utebelysning med timer och lågenergilampa jag satt upp inför det stundande höstmörkret var boven när jag bytte ut lågenergilampan var problemet löst

slutsats: dyra men bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sedan tre år Bredbandsbolaget 100/10Mbit (10/10 från början) + deras IP-telefoni. Har fungerar mycket bra och det har endast varit ett par avbrott då det dels varit strömlöst för switchen i vårt hus samt att en switch pajade en gång.

Supporten har jag inte utnyttjat till annat för att lämna felanmälan då internet inte fungerar men de gånger jag ringt har de alltid varit vänliga och verkligen anstängt sig för att ta reda på mer information om felet.

Om ett tag ska jag flytta och får då Telias fiberpaket (10/10Mbit Internet, IP-telefoni samt IP-TV), undrar om det fungerar lika bra!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett tag ska jag flytta och får då Telias fiberpaket (10/10Mbit Internet, IP-telefoni samt IP-TV), undrar om det fungerar lika bra!?

Det fungerar ypperligt väl! Men jag kan rekomendera att du väljer 100/10 istället. När man har hela paketet med TV och telefoni, så är 10MB ner, lite dåligt.... internettrafiken blir lite seg om man har TV´n igång t.ex! Det är i alla fall vad jag sett här hos grannar som valt 10/10. Men har man ingen större aktivitet på nätet, så räcker det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar ypperligt väl! Men jag kan rekomendera att du väljer 100/10 istället. När man har hela paketet med TV och telefoni, så är 10MB ner, lite dåligt.... internettrafiken blir lite seg om man har TV´n igång t.ex! Det är i alla fall vad jag sett här hos grannar som valt 10/10. Men har man ingen större aktivitet på nätet, så räcker det!

Jo det lär bli tillval på 100/10 :) Har lite andra frågor om TV-tjänsten men startar ett nytt inlägg om det i forumet Windows Vista > Media Center. Kika gärna där och svara om du har möjlighet. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telge stadsnät med e-phone som leverantör 25/25. Har på en 5 års tid bytt leverantör 2 gånger har båda gängerna fått bråka rejält för att få utlovad hastighet vilket jag fått ibåda fallen efter krav om att dom skulle komma hem och mäta hos mig, annars ett suveränt nät som mycket sällan strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BBB hemma 24/1 och 3  2.4 Mbits

BBB funkar i princip jämt... hade strul förra sommaren med ett

modem som slutade att förhandla IP adresser som inte var så enkelt att se.

349:- månaden... något dyrt och jag ligger utanför VDSL gränsen så

det är nog dags för en förhandling med BBB   ;)

3 abbet  (utan puckskrället) kör jag via mobilens modem a 99:- månaden.

Sägs upp framåt hösten och förnyas igen nästa vår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Adamo bredband (stadsnät) 10/10.    Testade idag med Firefox3 och Bredbandskollen. Visade 95/14. Får man väl inte klaga på.  Bara att bocka och buga !   Händer ibland att jag inte har internet. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

He he, tillbaks efter ett driftstopp på några timmar. Det tredje på 3 år.

Typiskt att det skulle bli ett sånt idag med tanke på tråden. :(

Murphy's lagar antagligen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...