Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

Den här mannen vet om och när det kommer en ny build via WU.

Tror Redmond tiden ligger 8 timmar före oss, så han kanske nyss har kommit till jobbet.

Så snälla Gabriel tryck nu på knappen och lägg ut den nya builden tack.  post-15723-0-05790000-1433869815.gif

 

Gabriel Aul, Microsoft

post-15723-0-02091500-1433869278.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Den här mannen vet om och när det kommer en ny build via WU.

Tror Redmond tiden ligger 8 timmar före oss, så han kanske nyss har kommit till jobbet.

Så snälla Gabriel tryck nu på knappen och lägg ut den nya builden tack.  attachicon.gifworthy.gif

 

Gabriel Aul, Microsoft

attachicon.gifIjf-ofWz_400x400.jpg

 

 

Antar det är han du ser i din spå kula Lasse :D

 

Jag förlitar mig till ryska underätelsetjänsten

Dom brukar veta med, men dom är ovanligt tysta i kväll

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att installera preview på ett par laptops utifall att det stämmer att de konverteras till RTM när Windows 10 släpps. Är det build 10130 som anses vara den bästa/mest stabila nu? 

 

Tänkte köra x64 engelsk clean install, är det guiden i första inlägget i denna tråden som är smidigaste sättet eller har det framkommit något nytt? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att installera preview på ett par laptops utifall att det stämmer att de konverteras till RTM när Windows 10 släpps. Är det build 10130 som anses vara den bästa/mest stabila nu? 

 

Tänkte köra x64 engelsk clean install, är det guiden i första inlägget i denna tråden som är smidigaste sättet eller har det framkommit något nytt? 

 

Enligt Gabe Abul så skulle det vara så, men enligt andra trådar så måste man kanske ange en giltig licenc nyckel på dom olika maskinerna. Så har inte för stora förhoppningar att vi får gratis. Men Jag chansar på att vi får.

Den stabila versionen som är ute nu är bygge 10130.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Gabe Abul så skulle det vara så, men enligt andra trådar så måste man kanske ange en giltig licenc nyckel på dom olika maskinerna. Så har inte för stora förhoppningar att vi får gratis. Men Jag chansar på att vi får.

Den stabila versionen som är ute nu är bygge 10130.

 

Här är senaste informationen om gratis eller inte

 

Update: Gabriel Aul confirmed that free in this case means allowed to upgrade without issues to Windows 10. For a genuine upgrade, a valid Windows 7 or Windows 8.x license is required.

 

Som jag tyder det så måste vi ha en nyckel från en giltig win 7 eller win 8 licens

 

Lite tråkigt tycker jag ,men för min del så har jag lagliga lisencer till alla mina datorer så jag klarar mig

Men jag antar att det finns folk som har ful licenser som kommer att börja svettas framöver

 

Här är i alla fall länken med all info

http://www.ghacks.net/2015/05/11/free-upgrade-to-windows-10-final-for-all-windows-insider-users/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update: Gabriel Aul confirmed that free in this case means allowed to upgrade without issues to Windows 10. For a genuine upgrade, a valid Windows 7 or Windows 8.x license is required.

Vad är då skillnaden mot alla icke insiders i världen som har en valid 7/8.x licens?  :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad är då skillnaden mot alla icke insiders i världen som har en valid 7/8.x licens?  :huh:

 

Ingen skillnad alls

Är man snål och kör med piratbay kopier eller liknande så kommer bekymmer förr eller senare

Har man äkta inköpt programvara så slipper man massa bekymmer

Men det hade varit Sjyst av Microsoft att ge dom som hade testat windows 10 en giltig licens

 

Många av oss har testat version efter version och lämnat feedback på buggar så känns det snålt

Jag känner mig själv besviken av detta

Törs inte ens tänka på hur mycket tid jag har slösat på detta projekt

Redigerad av Beldia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns bara onödigt att man ens nämnt detta med insiders och gratis licens då. Men det var kanske någon utanför Microsoft som hittade på ryktet först. 

 

Beldia kanske har ditt ihärdiga testande lett till en bättre produkt för dig och resten av världen så helt bortslösad tid var det förhoppningsvis inte. Fick ett mail nyss om att man kan bli Office 2016 insider, är du sugen? ;) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns bara onödigt att man ens nämnt detta med insiders och gratis licens då. Men det var kanske någon utanför Microsoft som hittade på ryktet först. 

 

Beldia kanske har ditt ihärdiga testande lett till en bättre produkt för dig och resten av världen så helt bortslösad tid var det förhoppningsvis inte. Fick ett mail nyss om att man kan bli Office 2016 insider, är du sugen? ;)

Angående om Ryktet om win 10 var ju från den ansvariga Gab Abul från microsoft

 Han skrev att insiders skulle få det

Men han måste ha ändrat sig

Ett tag så skulle ju alla människor med piratversion få win 10 gratis

Efter ett tag så tog dom även tillbaka detta

Är nog någon högre upp som har slagit en penna på hans fingrar

 

 

Angående Office

Kör Office 2016 sen 3 veckor tillbaka 64 bitars svensk  :P

 

Vi som kör Office 365 får möjlighet att välja prov version

Och du vet väl hur jag gör när något sådant erbjuds.........

Fungerar till 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så lätt att uttrycka sig fullständigt och entydigt på Twitter, och sen har det väl varit en del som tolkat in lite väl mycket i uttryck som att kunna "uppgradera gratis" för det betyder ju bara att man kan få in filerna för Windows 10 men inte att man har en giltig licens efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte så lätt att uttrycka sig fullständigt och entydigt på Twitter, och sen har det väl varit en del som tolkat in lite väl mycket i uttryck som att kunna "uppgradera gratis" för det betyder ju bara att man kan få in filerna för Windows 10 men inte att man har en giltig licens efteråt.

 

Du har har helt rätt att det är svårt att förklara sig helt och hållet på Twitter

Och att många av oss inkl mig själv övertolkat det kanske för mycket

 

Men som frågan var ställd och hans svar var ett ord  "Ja"

Så klarare svar om gratis RTM kunde man inte få.

 

Men nu börjar marknadsföringsfolket blanda sig i när dom närmar sig RTM, och för dom handlar allt om pengar

 

Så är det tyvärr i denna Bransch

 

Själv så lägger jag tillbaka win 7, win 8.1 på samtliga datorer utom denna och väntar på uppgraderingarna från WU

Kommer att köra på 10130 på min standardmaskin som jag anser är bra och stabil.

För min del så är det slut testat av nya versioner.

Jag tror och känner på mig att denna gång så släpper dom ett bra operativsystem som många kommer att uppskatta

Jag kommer även att rekommendera mina vänner att skaffa det.

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat alla officiella samt några inofficiella

Men för min del så är det kapitlet slut.

 

Men till ni som fortsätter så önskar jag er lycka till

Kommer ej all lägga ut infon om kommande byggen

För min del så väntar jag till den 29:e juli då kommer RTM

 

 

MVH

 

 

Beldia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får fråga LGJ kanske om han inte gör som du slutar testa olika Builds. Efter detta så känns det inte bra själv att testa Windows 10 jag kommer inte att göra det heller mer eftersom jag tycker att Windows 8.1 och Windows 7 funkar och räcker för mig. Så jag tänker inte uppgradera gratis för jag har avbokat för en gratis uppgradering. Jag kommer troligen att införskaffa en licens någon gång nästa år. Så nu vet ni det hur det ligger till. Kör hårt LGJ.

 

//DAson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det blir nog bra att göra så DAson, Det finns inte så mycket mer att testa just nu, build 10135 kör jag för tillfället o den får troligtvis ligga kvar tills 29/7.

Vi märker om det kommer någon ny build via Windows update.

Men inga mer läckta versioner ska testas av mig, RTM är inte så himla långt bort.

Jag har inte så mycket mer info att skriva i denna tråden.

Det är väl uppgraderings frågor som gäller nu eller      post-15723-0-72934000-1433955342.gif

 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har följt era tester av Windows 10 och forumet i övrigt under några år och kör själv build:10130 som jag tycker fungerar hyfsat bra på 2 bärbara och en stationär dator, buggar finns, men får hoppas att slutliga versionen blir bra.

 

Jag har hållit på med det mesta i datorväg i 25 år, även med support och är förvånad att inte startknappens funktioner får vara kvar som i Windows 7. Här finns en stor risk Microsoft skrämmer bort äldre personer som det är i windows 8-10 nu.

 

Tur är att Classic Shell finns och fixar det mesta med bravur.

 

Så jag har testat alla builds i Windows 10 och kommer att fortsätta tills RTM och tror att vi testare får en separat giltlig licens i ett år.

 

Generellt så tycker jag att Windows 8.1 är den bästa utgåvan, men vi får väl se framöver :D

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Hur kan man fortsätta jiddra om en Startknapp? Hur klarar dessa att använda smartphones?

Själv använder jag startmenyn ytterst sällan. Allt jag behöver ligger nålat i TaskBar:en)

 

Jag kommer att fortsätta med att testa officiella builds. Just nu kör jag 10130 uppgraderad från 10125. Nästa build blir det clean install på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många äldre och även yngre som fortfarande vill ha denna funktion kvar och borde vara valbart i Windows. Jag har levererat och installerat många datorer till kunder och brukar visa och erbjuda dem den gamla menyn via Classic shell. Även om man är en avancerad användare så är det smidigare och får en snabbare överblick i alla inställningar. Vi kan jämföra detta med utforskaren eller mot total commander. Har man pekskärm så kan metro meny systemet förenkla mycket, men för att komma in på djupet gäller tvärtom.

 

Tänk er moster Agda på 80år som skall köpa en ny dator med Windows 8.1 eller 10:an och försöka lära sig det? Hon kommer att stänga datorn garanterat :lol:

Nåväl ni förstår säkert vad jag menar med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många äldre och även yngre som fortfarande vill ha denna funktion kvar och borde vara valbart i Windows. Jag har levererat och installerat många datorer till kunder och brukar visa och erbjuda dem den gamla menyn via Classic shell. Även om man är en avancerad användare så är det smidigare och får en snabbare överblick i alla inställningar. Vi kan jämföra detta med utforskaren eller mot total commander. Har man pekskärm så kan metro meny systemet förenkla mycket, men för att komma in på djupet gäller tvärtom.

 

Tänk er moster Agda på 80år som skall köpa en ny dator med Windows 8.1 eller 10:an och försöka lära sig det? Hon kommer att stänga datorn garanterat :lol:

Nåväl ni förstår säkert vad jag menar med detta.

 

Håller med dig fullständigt om start menyn, Den i Windows 8, 8.1 och nu Windows 10 är totalt värdelösa

 

Själv så bukar jag rekommendera start 8 för windows 8 och 8.1 ägare och start 10 för dom som kör Windows 10 kostar bara 5 dollar för livstids licens

Anser att det är den bästa start menyn på marknaden

I dom startmenyerna så finns det en länk om du vill t.ex komma åt Win 10 meny så klickar du bara på det

Företaget som gör dom menyerna har ett program som heter modern mix som gör att appar i Wndows 8 samt Windows 8.1 öppnas i fönster på skrivbordet

Så vi får ju den funktionen nu i Windows 10 och det är ju inte svårt att räknat ut vars Microsoft har stulet den iden i från

Windows = Fönster dom glömde det i Windows 8,

Men detta företag som jag inte länkar till har lovat att komma med mer godis som förbättrar Windows 10 än orginal versionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Start 8 har jag provat men tycker bättre om classic shell.

 

Provade 10130 på en Acer Aspire one Atom, men det fungerar ej i senaste builden, såg att dom skall släppa en annan version för dessa datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...