e-son Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Fick just tips om en dold annorlunda kontrollpanel i Windows 7...! Skapa en ny mapp... var som helst verkar det som. Byt namn på mappen till GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} Mappen får då kontrollpanelens ikon och namnet GodMode! Öppna mappen och utforska själv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Hehe... Coolt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Ja den var bra!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 Fick just tips om en dold annorlunda kontrollpanel i Windows 7...! Skapa en ny mapp... var som helst verkar det som. Byt namn på mappen till GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} Mappen får då kontrollpanelens ikon och namnet GodMode! Öppna mappen och utforska själv! Fungerar i Vista också . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crummond Posted January 3, 2010 Share Posted January 3, 2010 (edited) Hmmm... tog och testade detta och slängde upp en mapp på skrivbordet. Vad som hände sen var att utforskaren började starta om i ett. Fick till slut stänga av explorer i processhanteraren och starta kommandotolken för att radera mappen. Har inte testat vad som händer i någon annan mapp än, men tänkte varna ifall någon annan får problem med detta... Ska tillägga att jag provade detta i Vista Edited January 3, 2010 by crummond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Hmmm... tog och testade detta och slängde upp en mapp på skrivbordet. Vad som hände sen var att utforskaren började starta om i ett. Fick till slut stänga av explorer i processhanteraren och starta kommandotolken för att radera mappen. Har inte testat vad som händer i någon annan mapp än, men tänkte varna ifall någon annan får problem med detta... Ska tillägga att jag provade detta i Vista Det fungerar inte i Vista x64... 32-bitars går dock bra! Fråga mig inte varför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Nån som testat i 64-bitars Win7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 (edited) Nån som testat i 64-bitars Win7? min son provade tidigare idag och det funkade på w7/64 ultimat mvh t Edited January 4, 2010 by ture Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crummond Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Det fungerar inte i Vista x64... 32-bitars går dock bra! Fråga mig inte varför. ... men nu ställer jag frågan..... varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 min son provade tidigare idag och det funkade på w7/64 ultimat mvh t Tack för svaret. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nasarf Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Tack för svaret. /G Vad är det här "Godmode" bra för då? xpna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isak Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Har Windows 7.0 64 bit RC och detta funkar 100% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Man kan skriva vilket namn man önskar istället för GodMode... bara koden inom parantes är samma. Men å andra sidan är ju GodMode aningen coolt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Skapade en mapp vid något tillfälle på Vista Buisnes som jag har på en laptop. Mappen döptes till KÖR och i denna mapp lade jag ett program jag skulle testa och när jag pekade på exe-filen kommer inte ihåg nu vad det var för program, så började helvetet bryta ut. Jag hade bara pekat på filen och tänkte använda egenskaper med högerklick och då kördes någon slags loop som gick igång och det var ett helsike att få datorn att funka normalt igen, den tuggade bara och i utforskaren blev programfönstret grått. Har haft mappar vid namn som KÖR på XP men aldrig att detta inträffat. Vågar efter detta , nte döpa en mapp till KÖR i Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Lite skumt detta... Adrian hade skrivit något om detta idag... och posten var redan raderad när jag skulle titta på den.. Eller inte, han kanske redan raderat själv. Lite extra info.. Man behöver inte döpa den till "GodMode." utan man kan välja i pricip vad som helst... om man nu inte gillar GodMode. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Man kan när detta trix är gjort även ändra mappen namn. Funkade på mitt Win7 Ultimate, 32bitars. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Tre inlägg med samma innehåll... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Man kan skriva vilket namn man önskar istället för GodMode... bara koden inom parantes är samma. Men å andra sidan är ju GodMode aningen coolt... Det officiella namnet är "All Tasks", eller "Alla aktiviteter" om man kör svenskt OS. Klistra in... shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} ...i startmenyns sökfält eller utforskarens adressfält, och tryck Enter, så kommer den upp med originalnamnet i adressfältet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maveric77 Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Vad är det här "Godmode" bra för då? xpna Ja, denna fråga kvarstår??? Vad är det bra för? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 klippt från sweclockers Panelen ger tillgång till hundratals samlade alternativ rörandes bland annat nätverk, skrivare och internetåtkomst. Tanken är troligen att underlätta för tekniker som ska ändra stora mängder inställningar eller testa saker utan att behöva rota i menyer och guider. mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Det roliga är med denna är att den tillför inget nytt som man kan göra med W7, det som visas har man alltid kunnat göra, fast kanske inte samlat på en sida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 11, 2010 Author Share Posted January 11, 2010 (edited) Det dök upp lite "nya" ideér om var man kan gömma undan "GodMode"...! I skrivbordets högerklicksmeny t.ex...! ...med hjälp av registertillägget nedan! Det finns fler möjligheter som t.ex högerklicksmenyn för "Dator"... men jag tyckte denna var bäst! Namnet "Alla aktiviteter" går naturligtvis att byta ut i koden, mot valfritt namn! OBS! Detta gäller Windows 7! För Vista är det annan kod! ContextMenuGodMode.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\AllaAktiviteter] @="Alla aktiviteter" "Icon"="control.exe" "Position"="Bottom" [HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\AllaAktiviteter\command] @="explorer shell:::{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}" RemoveContextMenuGodMode.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [-HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\AllaAktiviteter] Edited January 29, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Jadda jadda jadda .... Lysande idé, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Coolt, tack för den e-son den tillför Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stim Posted January 11, 2010 Share Posted January 11, 2010 Klart häftigt detta! Men dessa finnes för mig på andra sätt (och kanske enklare) man mer är van med. Det som är intressant är de som är dolda (om där är några) som man normalt inte kommer åt annars? Nån som har tid och lust att lista dolda sakerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts