Gå till innehåll

PCGuiden

Recommended Posts

Jag använder Dropbox ganska frekvent, och har därför fixat några genvägar till dom mest använda dropboxmapparna i högerklickens "Skicka till..."!

Vill du t.ex ha en snabbväg till Public-mappen i högerklicken för filer och mappar, så högerklickar du på just Public-mappen och väljer "Skapa genväg", den genvägen flyttar du sedan till "C:\Users\>användare<\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\SendTo"... där kan du sedan byta ikon på mappen om du hellre vill ha den blåa dropboxikonen t.ex. Funkar förträffligt för mig i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 4 månader senare...
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Råkade se detta och tänkte det kanske kunde passa som ett snabbtips i denna tråden.

"Nyheten om att Dropbox byter villkor som tillåter företaget att lämna över din säkerhetskopia till myndigheterna vid behov har lett till mycket missnöje."

Boxcryptor - Kryptera online backuper innan de laddas upp

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Har fortfarande inte ändrat min personliga åsikt Även om själva tanken bakom till lagra filer i molnet är Suverän :rolleyes:

Alla filer lagras alltid där jag själv är den ende som har tillgång till dem av ren säkerhets princip.

Många kan säkert jobba seriöst men dumt & chansa sålänge moralen är som den är där ute hos vissa aktörer.

Ett eget konto behöver inte betyda eget fritt utnyttjande av tjänst utan annans insyn kan förekomma i bakomliggande syften som, marknadsundersökning, beteendeanalyser, tjänstutvecklings arbeten, misstanke om brott eller missbruk av tjänst. Men det föreligger också alltid en risk att någon kan missbruka sina befogenheter bland dem som arbetar och har fri administrativ tillgång av hela eller vissa delar som kan ge åtkomst till användares konto med sparat material och personliga uppgifter.

Misstag händer också ibland med förväxlingar av konton som av en slump kan få någon att börja gräva och nysta bland annan användares konto-innehåll.

Sålänge skyddsnäten ser ut som dem gör på nätet för dra en parallell till vanliga försäkringar som kan tecknas så avstår jag hellre vad beträffar ett dagligt fullt normalt användande av dessa möjligheter som tekniken medger och som annonseras i reklam och information. Allt för mycket är tyvärr inte tillräckligt seriöst underbyggt i relation till den förväntning som folk rent generellt tar för givet finns där, vad gäller handhavande av kunds tillhörigheter och hur man förvaltar kunders förtroende. Branchen är fortfarande i ett alltför stort inledande naivt skede i utvecklingen för jag själv skulle vilja utnyttja fler av denna typen av molntjänster förutom Hotmail och andra liknande e-post tjänster som måste köras i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...
  • 8 månader senare...

Men det föreligger också alltid en risk att någon kan missbruka sina befogenheter bland dem som arbetar och har fri administrativ tillgång av hela eller vissa delar som kan ge åtkomst till användares konto med sparat material och personliga uppgifter.

Jo, nog kan man känna en viss osäkerhet. :huh:

Tänker därför testa Cloudfogger. Får väl kolla hur det funkar.

Testing.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Gäst opensource
Postad · Gömd av Andreas Stenhall, Juni 5, 2012 - Ingen anledning gavs
Gömd av Andreas Stenhall, Juni 5, 2012 - Ingen anledning gavs

Hej DAson

Jag använder den ibland men söker efter alternativ där jag även kan ladda upp hela kataloger. Tips?

MVH

Göte

Du kan ladda upp hela kataloger i Dropbox. Om du installerar programmet på din dator kan du dra filer och kataloger med musen för att ladda upp dem.

Hela kataloger? du menar inte mappar?

Dessa ord är synonymer god damn it. Spela inte efterbliven hela tiden.

Länk till kommentar

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...