Gå till innehåll

Ladda ner och info om senaste Windows 10 Preview build


LGJ

Recommended Posts

  • Svar 807
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Postad (redigerade)

Clean install (ISO, USB) även på på HTPC datorn med build 10240 pro,  lokal inloggning, ingen insider, aktiverad med annan metod. Så allt verkar ok och jag är nöjd.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Clean install (ISO, USB) även på på HTPC datorn med build 10240 pro,  lokal inloggning, ingen insider, aktiverad med annan metod. Så allt verkar ok och jag är nöjd.

 

 

Läste att man inte skulle göra clean install på 10240

http://www.neowin.net/news/psa-now-is-not-a-good-time-to-do-a-clean-windows-10-install

 

Men det värsta som kan hända är en ominstallation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja det blir en i mängden bara, inga problem med det.  Dessutom kom källan från inlägget som neovin  skrev om från just vår vän Gabe Aul.

Med tanke på vad han sagt tidigare om saker o ting som inte stämt, så är jag inte orolig alls. B) men det återstår att se.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så äntligen är 6 st Datorer uppdaterade till Build 10240

Gjorde 5 st till skarpa versioner

Stannar kvar i testprogrammet med min Laptop ( man måste ju ha något att pyssla med i vinter)

Det enda som jag inte få att fungera det är Rapidmode på Min Samsung 850 SSD disk

Men Samsung lär väl släppa någon ny Magican inom kort.

 

Så jag törs säga till er som funderar på att uppgradera den 29/7

Tveka inte , Detta är det bästa operativsystem som Microsoft har släppt genom åren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Och Microsofts sista Windows för det kommer inga mer Windows efter detta. Så till dig LGJ & Beldia tycker du att jag ska ha Windows 10 Build 10240 på min Spel & Mediadator just nu för tillfället gör jag ingen musik om jag ska göra musik så får det bli med ett annat musikprogram har flera att välja bland. Brände ut W10 Build 10240 eftersom det är det bästa och sista Windows ifrån Microsoft.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst fungerar 10240 bra, men med Openoffice så får jag blåskärm oftare än förra versionen. Sen gäller det att stänga av det mesta som microsoft vill ha påslaget vid en installation. Dock är det bättre än Windows 7. Windows 8.1 fungerar mycket bra, så det är ett svårt val. Skall bli spännande att framöver den 29/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hur fick ni er Build att funka utan vare sig nyckel och aktiveting jag testade att uppgradera från Windows 7 HP till Windows 10 Build 10240 men där fick jag ange nyckel fann den på denna sida http://microsoft-news.com/download-windows-10-rtm-build-10240-iso/ och aktivera gick inte så jag fick återställa tillbaka till Windows 7 igen vilket gick eftersom jag inte tog bort Windows.old mappen märkte att Build 10240 funkade perfekt i jämfört med dem tidigare Buildsen.

 

//DAson

Redigerad av DAson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick ni er Build att funka utan vare sig nyckel och aktiveting jag testade att uppgradera från Windows 7 HP till Windows 10 Build 10240 men där fick jag ange nyckel fann den på denna sida http://microsoft-news.com/download-windows-10-rtm-build-10240-iso/ och aktivera gick inte så jag fick återställa tillbaka till Windows 7 igen vilket gick eftersom jag inte tog bort Windows.old mappen märkte att Build 10240 funkade perfekt i jämfört med dem tidigare Buildsen.

 

//DAson

 

Det är endast Pro-versionen som finns... har du inte W7 Pro så funkar det inte. Lärde mig den hårda vägen och det värsta är att man egentligen visste det men hade för bråttom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Clean install fungerar utan nyckel. Uppgraderingar verkar ge mera trassel.

se post 650 för aktivering

 

Microsoft har även esd för Home. B)

Lang pack finns också.

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man tag på esd filen av Windows Home LGJ det går ju inte att skicka något PM till dig eftersom du har tagit bort den funktionen. Home verkar vara intressant!

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Info kommer inom kort, håller just på att tillverka ISO för Home ta det lite lugnt o ta en kaffe så länge   B)

 

Lite senare:

en_windows_10_home_10240_x64_dvd   klar     finns här under begränsad tid                      Länken borta, men finns givetvis att tillgå om det finns behov. :ph34r:

 

 

Ännu senare:

Svenskt språkpaket klart att hämta,   lp cab

Installera språkpaket:     CMD som admin,     lpksetup   enter

 

Lite ännu mer senare:

Svensk Home ISO  x64   kan bli svårt, vi får se, nu lite mat, sill o potatis, glömde äggen :wacko: gick att äta ändå.  

 

 

Betydligt senare:

Och skäll inte på mig om nåt strular, jag har inte hunnit testa något själv, men det brukar gå bra ändå.  :ph34r:

 

 

Senare efter en längre stund: 

 

post-15723-0-61172400-1437141133.jpg

 

 

 

Nu:

I´m back.     ingen svensk W10 home ISO idag, det kanske räcker med engelska + språkpaket tills vidare ???

 

 

 

 

 

 

Någon som saknar den gamla Windows fotovisaren i W10 ?      Den går att återställa:      Windows fotovisare.zip  

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack LGJ har inte varit hemma under eftermiddagen kom hem efter 17 och hämtar hem W10 Home nu så jag säger tack LGJ för att du är snäll.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som saknar den gamla Windows fotovisaren i W10 ? 

Mitt spontana svar är NEJ INGEN I HELA VÄRLDEN! :) 

Men av ren nyfikenhet är den bättre än det skräp som funnits i tidigare Windows? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Mitt spontana svar är NEJ INGEN I HELA VÄRLDEN! :)

Men av ren nyfikenhet är den bättre än det skräp som funnits i tidigare Windows? 

 

Nicklas, vi snackar om en  mycket enkel FOTOVISARE som många tycker om, även jag själv. Jag använder den dagligen.  

Även fast du är med i HM klanen borde du ju förstå det.

Jag har sett många inlägg på olika forum ute i världen där många har tyckt att den gamla i W8.1 var bättre.

 

Tydligen några även på detta forum vad jag kan se på antalet nerladdningar.

Så den kommer att ligga kvar för nerladdning, punkt slut.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om min åsikt var stötande, jag tycker bara det är häpnadsväckande att man på alla dessa år inte lyckats göra något bättre. Hade hoppats på besked att den nya minsann innehåller avancerade revolutionerande moderniteter som att kunna öppnas direkt i fullskärmsläge. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Läs igen:    mycket enkel FOTOVISARE,         man vill bara kunna klicka och kolla bilden eller bilderna lite snabbt . Vi snackar INTE fotoprogram.

Hur svårt kan det vara???  

 

edit:   Jaja det kan räcka så för stunden om detta, jag viktigare saker att göra.

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det var ju att bara kunna klicka och kolla bilden eller bilderna lite snabbt som jag vill kunna göra, i fullskärm. Men de har väl helt enkelt varit tvungna att prioritera bort det för viktigare funktioner som att kunna maila eller bränna bilder till skiva som är högaktuellt år 2015 i en mycket enkelt fotovisare där man bara vill klicka och kolla bilderna lite snabbt. Jag inser nu hur knasigt jag tänkt, förlåt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

DAson har du nyckel??

 

 

Officiella nycklar från Microsoft:  http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_install/windows-10-build-10240-activationkey/a870640c-5a39-42c4-9e04-60991136f6a9

 

 Windows 10 Home build 10240 - TX9XD-98N7V-6WMQ6-BX7FG-H8Q99 

 Windows 10 Pro build 10240 - VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T

 

 

Denna använde jag och den funka den med.

Windows 10 Pro - W269N-WFGWX-YVC9B-4J6C9-T83GX 

 

 

 

 

Redigerad av LGJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...