Gå till innehåll

Vilket antivirusprogram använder nu?


DAson

Recommended Posts

Vilken typ av Antivirusprogram använder ni medlemmar??

Bara frågar och inget annat. Jag använder nu AVG 7.5.

Ställ err fråga här!

//DAson

kanske tid att byta

Support for AVG 7.5 Free Edition is planned to end on 31st August 2008.

No more virus updates are planned for after that date.

Note that no more 'program' updates are due! Only virus updates will continue until the end date.

AVG 7.5 Paid version will be supported until 31/12/08.

jag använder  f-secure

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NOD32 förstås och som jag använt sedan 2001 Jag kommer inom kort att byta till Eset Smart Security som också innehåller en brandvägg. Just nu testar jag Eset Smart Security virtuellt i VMware Workstation och i XP Pro, för att se om programmet håller måttet, men det verkar onekligen lovande och jag hoppas det kommer snart på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JAG ANVÄNDER AVG 8.0.138  ;D

Det är ett suveränt gratisprogram. Tar mycket lite av processen bl.a. Snabba uppdateringar, har då inget att klaga på.

Sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder NOD32 version 3.0 (engelsk). Fungerar utmärkt eftersom jag inte behöver prata med det.

Jag lånade en extern hårddisk med innehåll från en kompis som använder en gratisversion av Avast Antivirus. NOD32 hittade en massa virussmittade filer på den externa hårddisken som det stoppade i karantän.

Övergick till NOD32 för 1½ år sedan från F-Secure Internet Security som jag tyckte "tuggade" väl mycket på hårddisken (läs: tog kraft). Jag är helnöjd med NOD32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avast på alla maskiner, både Vista och XP.

Kollade nyss över AVG 8 Free edition och där saknas ju skydd för bla messaging... alltså msn. För mig en hög riskfaktor när man har chattglada ungar.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Norton Internet Security 2008 och är faktiskt helt nöjd. Kan även rekommendera det  :D

med Addon Pack som man kan ladda ner via deras hemsida...som faktiskt blockerar spam e-mail.

Personligt betyg på NIS 08: 97% av 100 %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...