Gå till innehåll

Windows 7 RTM


HlK

Recommended Posts

Jag har också en klockad q6600, till ett betydligt mer modest 2.92 GHz. Under system står dock "Q6600 @ 2.40 GHz 2.39 GHz". Alltså standardfrekvensen, på båda ställen. Inte helt totaltokigt som för fjametramsa, men icke desto mindre fel. Har varit såhär från beta till RTM.

Redigerad av danielk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Gäst fjamsetramsa
Jag har också en klockad q6600, till ett betydligt mer modest 2.92 GHz. Under system står dock "Q6600 @ 2.40 GHz 2.39 GHz". Alltså standardfrekvensen, på båda ställen. Inte helt totaltokigt som för fjametramsa, men icke desto mindre fel. Har varit såhär från beta till RTM.

gott för dej...klocka vidare...inga problem för dej o höja lite till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ganska nöjd som det är, cpu-kylningen är inte tipptopp och det blir satansvarmt i den här studentlägenheten på sommaren.

För att vara lite mer på topic: I RC gick det inget bra med svenska PC Suite, sen sa action center åt mig att prova den engelska (samma versionsnummer), vilket fungerade utmärkt. Nu i RTM testade jag engelska direkt och det verkar fungera lika utmärkt.

En annan grej: Har senaste kvällarna suttit och spelat lite CS:S med en kompis. VARJE gång jag stänger av det påstår Windows att det kraschat och frågar om jag vill skicka rapport eller bara stänga av.

Redigerad av danielk
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör 64bit nu i två dagar... helnöjd, inga fel alls. hittar alla drivrutiner den behöver. Visserligen är det några 32-bitarsprogram, men det får gå...

Hade besvär med att bränna mina imagefiler, så det blev en ny brännare. Nu är det fart i lådan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar utmärkt det här! Har aldrig varit med om ett Windowsoperativ som har varit så här stabilt i ett så tidigt skede! För första gången slipper jag rekommendera folk att vänta till åtminstone SP1 innan dom uppgraderar! :)

Inga saknade drivrutiner än i alla fall. En enda sak är jag lite missnöjd med... det här med "Bibliotek" är inte den mest lysande inovationen dom har kommit på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Win. 7 Ultimate x64 English på en HP Pavilion dv9575eo Notebook PC *. Blev förvånad att allt fungerar som det skall. Även mina tunga program exv. MATLAB 7 "går" som blixten. Mycket nöjd än så länge. Stabilare nätverk, snabbare reaktion. Frågan återstår om detta kan räknas som en ny OS eller om det skall namges (i realiteten räknas) som Vista SP3! Den som lever får se skillnaden mellan kommande Vista SP3 och denna s.k. Win 7(?). NÖJD ÄNDÅ vilket som...

* =Intel® Core Duo T7300 2 GHz, MainBord Quanta 30CB, HD Hitachi 7200..

MVH. Nih

Redigerad av Nih
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen vän av det heller.

Skulle vilja dölja det, likaså med Favorites och Homegroup så att de inte syns, utan Computer ligger överst i trädet.

Kan bara hålla med... bara att börja jobba på/söka efter Hacket! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte bara hålla med jag också..

Det och att vänsterkolumnen hoppar helt tokigt när man dubbelklickar sig in i kataloger är nog det enda jag retar mig på i Explorer nu. Vilket får anses bra då jag tyckte Vistas Explorer var så oanvändbar att jag fick använda ett tredjepartsprogram istället den korta stunda jag stog ut med Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med stor iver på Windows7 som kommer att skickas ut

i slutet av oktober lr i november vem vet inte men det blir en

äkta eftersom jag har köpt ny dator och jag hoppas att kommer

att fungera utan trassell om inte åker burken ut genom fönstret

från andra våningen och köper en kulram istället.

Trött på Vista.

Redigerad av vistaalltomxp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar med stor iver på Windows7 som kommer att skickas ut

i slutet av oktober lr i november vem vet inte men det blir en

äkta eftersom jag har köpt ny dator och jag hoppas att kommer

att fungera utan trassell om inte åker burken ut genom fönstret

från andra våningen och köper en kulram istället.

Trött på Vista.

Var finns det drivrutiner till kulramen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört RTM två dagar nu och tycker att Windows 7 är rappare än någonsin. Installationen (från USB) gick på några minuter och Windows hittade all min hårdvara (eget bygge). Allt fungerar utmärkt!

Vad har du för synpunkter?

Oj vad intressant, men vart har du fått tag på din Win 7:a någonstans de har ju inte släppt den ännu? Vill också ha en NU!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var finns det drivrutiner till kulramen? ;)

Multiclickations tabellen & pyttans satts blandat med lite allgebra:) Sedan kommer man långt.

Kanske man skulle börja prova med kulsäte eller så kan man ju alltid använda kulramen till

tvättbräda, då slår man ju flera praktiska fördelar i en & samma explosion..Både nytta & massage :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Kan bara hålla med... bara att börja jobba på/söka efter Hacket! B)

För att ta bort Homegroup:

Högerklicka på Homegroup -> Change HomeGroup Settings -> Leave the homegroup.

Öppna tjänster och stoppa + inaktivera följande två:

HomeGroup Listener

HomeGroup Provider

Ser du inte alternativet Change HomeGroup Settings, så är det bara att stoppa och inaktivera tjänsterna. Därefter är inte HomeGroup synligt i Utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...